Påske, vår og likevel vinterstrikk :D

halser og slikt 032
Hei på dere :D.
Påska er her, våren er rett rundt hjørne og likevel strikker eg vinter ting. Desse pulsvantene falt eg for. Holder nå på med leggvarmere som tar utgangspunkt i samme mønsteret, men ikkje heilt likt. det vert for lite. Dei er strikka i falk. Mitt første møte med det garnet og det verdt ikkje det siste.

pulsvarmere 002

Desse pulsvarmerene har eg strikka før. Men i andre farger. Alle para eg har strikka har blitt enten gitt vekk i gave elelr solgt. Kanskje det skjer emd dette også. Skal ikkje ha dei sjølv. Dette er vel også egentlig ein del av eit sett. Holder på med ein hals/skuldervarmer i så og sei samme mønster og etter ege hode.
Har jo som sagt masse prosjekt på gang hihi.

Gryteklutene i forrige innlegg er også solgt. Liker det. Da kan eg kjøpe meir garn og strikke meir. skal definitivt strikke fleire sånn grytekluter og andre sorter. Holder på med tre forskjellige sett med grytekluter.

pulsvarmere 001

Innimellom er det kjekt å strikke noe som man ikkje trenger å tenke i det heile tatt. da blir det lommetøfler, og dei er gode å ha til neste vinter for noen. Dei ligg nå og koser seg i lageret mitt i påvente av nye eigarar.  Kven veit kvar dei havnar.

Da er det altså påske og siden det no er påske og sikkert ikkje så mye trafikk her inne, så blir det ikkje til at eg legg ut meir før etter påske. Kos dere alle sammen.
Eg skal nyte min påske og ta dagene som dei kommer. Kvar dag kan bringe gleder og utfordringer. Sjølvsagt nedturar også, men dei venter vi ikkje på. Dei får ein tar når dei kommer.
Nå gleder eg meg først og fremst til våren. Og så ser eg frem til og er spent på besøket eg får den 17. april. Ei trønder pie eg aldri har møtt men snakka mye med på nettet kjem hit på besøk. Det blir spennede og morsomt :=).

Men først skal vi nyte påsken.

Ha ei fantastisk påskehelg alle sammen

13 kommentarer

Hobbystua

08.04.2009 kl.11:39

Knallfine pulsvanter du har strikket. Greit å ha noe på lur uansett hvilken årstid det er. Ønsker deg en riktig fin dag,,og kos deg med pinner og garn.-))

Strikkepinnen

08.04.2009 kl.12:34

Oj,oj Dei pulsvantene me stjerner va knall bra. Fine fargar. Du er en flittig "maur" du. Tiå den fyge, så det er heller ikke lenge til det blir den 17. April.Ønske deg ein fortsatt fin påske. Påskeklem.....

Unsepus

08.04.2009 kl.15:20

Du må ha en riktig god påske og kose deg med håndarbeid! Det var noen flotte pulsvarmere med mønster du har strikket. Jeg er ikke så god på mønster i flere farger, tror nok det er manglende øvelse som gjør det...

Felisi

08.04.2009 kl.22:26

Du produserer i et imponerende tempo, det er nye ting her hver gang jeg stikker nesa innom jo... ;)Ha en riktig flott påske!

elins strikkeri

08.04.2009 kl.22:33

Så mykje fint du lager,likte spesielt godt dei øverste pulsvarmerne!! Kos degi påsken:)

Mayeliz

09.04.2009 kl.19:19

De pulsvantene i Falk var flotte :-) Og ja - falk er et flott garn, holder seg like pent etter vask også.. Jeg sitter også å strikker vinterstrikk (det siste for meg før sommerstrikk tar til) nå i påsken :~Men nå skal snart lettere garn overta pinnene mine for ei tid :-))God påske til deg og dine :-)

Eva Petronella

10.04.2009 kl.09:48

Herlighet så mange fine halser og pulsvarmere du har lagd mens jeg har lest til eksamen, Greta :-) Jammen er de flotte - og du er kreativ. Koselig å se bilde av deg også - er så trivelig å få et ansikt til de mange hyggelige kommentarene dine. Ha ei riktig fin påske :-)

lise

10.04.2009 kl.11:17

Flotte pulsvarmere - nydelig mønster i de øverste!

Bittami

10.04.2009 kl.14:12

Så fine pulsvarmere du har strikket:-) Hva slags garn har du brukt i de som har blå-sjatteringer? De var stilige!God påske til deg og dine!

Nina

10.04.2009 kl.15:55

Jeg likte de blå pulsvarmerne. Har tenkt å lage meg slike jeg også, fryser slik på håndleddene når jeg står på snowboard, så må få laget noen til neste år :) Jeg må si som Felisi, stadig noe nytt å titte på, kjekt det :) God påske til deg!

Fjompen

11.04.2009 kl.18:45

Du er virkelig flittig du. Stadig nye ting å kikke på. Den tunikaen min har jeg funnet oppskrift på i boken Strikk i en fei. Det er mange fine oppskrifter i den.

Trulte & Rainwolf

12.04.2009 kl.08:10

Uff er veldig sein med kommentar på dette innlegget ditt, men har vært så opphengt i at min egen blogg ikke virker så har glemt nesten glemt alle dere andre i bloggverden. De øverste pulsvantene var lekre, og spennende fargekontraster på de blå.

mimouna

12.04.2009 kl.23:20

Håper du har hatt noen gode dager. Ser du lager mye fint for tiden, og pulsvarmere kan man nok fortsatt få bruk for en stund framover.