Litt strikk og Tønsbergtur

Da er eg tilbake fra ein koselig tur til Tønsberg.
Besøkte først og fremst Monika, men også, min mor, søster og ein svoger med frue.
Var innom garnbutikker 3 dager. ellers skravla vi strikka og Monika hekla.
fikk gjort litt, men har ikkje fått tatt bilde av det eg laga mens eg var der. men eg har bilde av kjolen eg strikka på bestilling, kjolenmin ferdig med heklakant og skjørtet til Monika med hekla kant.

Først bestillingskjolen.

tnsbergtur august 09 002

syns den vart veldig fin eg. den er tjukk, siden den er strikka i en tråd sisu og en tråd fabel, men det er jo ein vinterkjole.. den sat som den skulle på mottakeren:=)
tnsbergtur august 09 061  
den vart fin med lys lilla heklekanter rundt alle kanter.
tnsbergtur august 09 033
Monika heklet kant på skjøret nede og lagde snor og dusker. Toppen har ho hekla, sjølvsagt.

I morra skal eg få pakka ut alt garnet eg kjøpte med emg og prøve å ta bilde av i alle fall litt av det eg har strikka på.

er sliten, så eg tar tidlig kveld.

skriver mer snart og skal på ein stor bloggrunde i morra

15 kommentarer

stubbetufsa

11.08.2009 kl.00:56

Jeg er imponert over alt du har fått gjort i ferien! Når hviler du?Tar du vare på Greta?

Lykketrollet

11.08.2009 kl.01:05

wow, lekre kjoler og modeller...

Homemaker

11.08.2009 kl.04:37

Alt er kjempefint som vanlig. Likte spesielt godt skjørtet til Monika! :-) Spent på å se hva du lager av alt garnet du har handlet inn!

elins strikkeri

11.08.2009 kl.08:29

Hei! Så masse fint du har laga, skal sei du er kreativ og flink:) Både kjole og skjørt var veldig kledelig, god veke til deg:)

Toril

11.08.2009 kl.14:32

Wow...så utrolig flotte kjoler og skjørt. Monika er nydelig i det skjørtet og den hekla toppen. Bra du strikker noe til deg selv også i blant. En enkel men flott lilla kjole er det. Og den røde kjolen ble enda penere å se til når den ble ferdig ja, virkelig flott den også.God klem :-)

Hobbystua

11.08.2009 kl.17:15

Wow,,imponerende over alt det du strikker av smått til større plagg. Du må ha motoriserte armer tror jeg*ler*.Du er virkelig flink Greta. Flotte kjoler og skjørt og du er knallfin i din kjole også.Ha en riktig så fin kveld.:-)))

Bodil

11.08.2009 kl.18:19

Nydelege strikkaplagg du lagar :)

Turi

11.08.2009 kl.19:41

Flotte kjoler og flott skjørt! Eg er imponert over kor mykje du har spøta i sommar.

Ann Karin

11.08.2009 kl.20:19

Oj, For nogen fine kjoler du har strikka. Den røe va kanon stilige.Du er dyktig flink Greta.

matja

12.08.2009 kl.09:24

Du verden for et tempo.Hvordan får du det til?Fantastisk.Nydelige ting du har laget.Skjørtet til Monika er bare helt nydelig og begge kjolene er kjempelekre.Du er kjempeflink:)

marianne

12.08.2009 kl.10:14

Så flotte kjoler,jammen litt av en jobb:) Ønsker deg en god onsdag...gleder meg til å se hva du har kjøpt:)

Loppelill

13.08.2009 kl.09:40

Så flotte kjoler!!!

Felisi

13.08.2009 kl.11:41

Så flotte kjoler du har laget! Jeg kommer visst aldri lenger enn sokker jeg... ;)

mimouna

13.08.2009 kl.17:08

Du er så flink til å komme deg rundt, koselig å dra på besøk med innlagt garnshopping! :o) Mye fint nytt her også, likte spesielt den øverste kjolen. Nydelige farger!

Bittami

14.08.2009 kl.10:08

Nå er jeg nesten målløs - de kjolene var bare kjempelekre:-) Og så fort som det går med deg... Her pirker jeg med sokker og litt vesker, og vips så har du kjoler i fleng ferdige... Ønsker deg ei god helg!Klem!