resten bortsett fra ei julegave

Da har eg fått ferdig siste julegave i dag. Litt seint, men kva gjer vel det. Mottaker var fornøgd. han fikk velge produkt, garn og farger sjølv.
Skjerf til Stian

Det er strikka i dobbel Tuva bommulsgarn på pinner nr 6.
Han vlle ha rødt og svart og da ver det det garnet eg hadde i dei fargane. Slepp att det klør da. godt fornøgd var han også.
Monika fikk velge seg desse

Desse pulsvantene er strikka i melkefiber garn og baby silk på pinner nr 3. Det rødbrune var ein rest etter skjørtet mitt. Nydelig garn å strikke av begge dei to.
Under treet låg dette som også var til Monika

lue og skjerf i...... på pinner nr 9. Nå husker eg ikkje kva garn det var, men det er garnstudio sitt. mjukt og deilgt garn.

og så fikk ho seg votter

ho er veldig glad i at det er fletter på nesten alt mulig :=9.
da er det berre ei julegave eg har strikka som eg ikkje har vist frem. Det er fordi eg ikkje har fått bilde av den og eg glemte å ta bilder før eg sendte det avgårde. Det er er det eg har kalla strikk i to rett og to vrang mange ganger i dei siste månadene. Får bilder senere, så den blir vist frem den også.

Nå sitter eg her og skriver, men ungdommane lager middag. Litt vanskelig, fordi eg ville jo ha gjort det på ein litt meir praktsik måte, men eg har lovd å ikkje blande meg, så da holder eg det.

i morra er T tilbake på jobb. Det blir ungdomsfest her i huset., som vi får lov å vere med på til vi går til ro.
Den 30. drar Monika til Bergen noen dager, før ho kjem opp att den 3. og blir til den 7. Jula var til da.
kan kose oss saman ei stund til, men dagene går jammen fort.
Da skal eg ikkje skrive så mye mer her på noen dager, tror eg.
Ha ei fortsatt flott romjul

12 kommentarer

Turi

28.12.2009 kl.18:34

Flotte ting til både Stian og Monika :-)

elins strikkeri

28.12.2009 kl.18:36

Hei! Det var mange flotte gaver du har laga og gitt vekk, jammen er du flink!! Ha ein fin kveld:))

Silje

28.12.2009 kl.20:39

Kjempefine gaver :)

Strikkepinnen

28.12.2009 kl.21:10

Nydelige Julegaver.

bestemor drillo

28.12.2009 kl.21:10

Så flotte strikkearbeider du har gitt bort! Mottakerne er sikkert fornøyde!

Fortsatt fin romjul til deg ! Klem;)

farmoringrid

29.12.2009 kl.01:40

Hei, fine julegaver du har strikket. Kos deg med ungdommene i huset. Klem :)

Silje Irene

29.12.2009 kl.10:37

Hei Greta.

For noen utrolig flotte julegaver!!! Kjekt når de får velge selv, da får de det de trenger og det er kjekt å strikken noe en vet andre vil ha:-)) Er bare å slippe ungdomen løs på kjøkkenet blir godt selv og det ikke blir laget helt som vi ville gjort det selv;-) Heldige dere som får være med de unge på festligheter:-))

Da ønsker jeg deg og dine en fortsatt fin romjulstid.

Mange gode klemmer fra meg her i Bergen;-))

matja

29.12.2009 kl.15:04

Her var det mye fint.Settet til Monika er skikkelig lekkert.Flotte barn du har også.Ha en fin dag:)

anlen

29.12.2009 kl.17:11

Det var julegåver med svung:) Flott sett til jenta! Fletter er alltid populært hos jenter/damer, ser det ut til;)

Ha ei fin nyttårshelg!

malla

29.12.2009 kl.17:37

Kjempe fine julegaver du har laga, Det settet med fletter var bare lekkert. Kos deg vidare i rom jula.

Takk for helsinga i bloggen min, lo godt når eg såg at du syntest bollane likna på griser. Er ikkje heilt ueinig med deg der.

Hobbystua

29.12.2009 kl.23:41

Virkelig flotte julegaver du har strikket,settet med fletter er lekkert.(fletter er flott)

Y`s design

30.12.2009 kl.00:41

Åhh hvor mye flott du har laget..koselige julegaver å få. Takk for hilsninga i bloggen min,koselig Greta. Her er det pc`og juleferie,men må innom pcèn en liten tur og besøke bloggvenna. Ønsker deg og dine fortsatt noen fine romjulsdager,nyt resten av året og ha ei flott nyttårshelg! Vi "sees" i 2010! Klems