En tunika eg er veldig fornøgd med for å skryte sjølv

Hadde lyst å strikke noe i bursdagsgave til mor til småjentene. Kjekt når ein kan alge noe til dei store også. Eg fann denne på nettet og syns den var så fin. Svigerdattra mi var enig og dermed kunne eg kjøpe inngarn og mønster til den da eg var i Bergen sist.

Siden eg ikkje har symaskin måtte eg gjere det på min måte. For den skulle strikkes rundt hele tiden og klippes opp. Men det var ikkje noe problem og strikke dette møsnteret fram og tilbake.

Lommene strevde eg vel egentlig mest med. Ikkje å strikke dem, men å få sydd dem rett på og likt. Veit ikkje om det vart heilt rett, mene g gjorde så godt eg kunne.

Skal sende den i posten i morra. Er alltid veldig spent på om det passer når eg ikkje strikker noe til meg sjølv. Spes når det er store ting
Har strikka den i Lerke. Da er det eit heilårsplagg og med desse fargene kan ein bruke alt til.

Den vart veldig fin syns eg sjølv da.

Hekling er ikkje min sterke side, men kunne nesten ikkje sende denne til dattra mi for at ho skulle hekle på den og så skulle ho igjen sende den videre.

No er det berre småting på pinnen mine ei stund. Vel, nesten. Eg holder på emd ein genser til T også, men den vert ferdgi når den vert ferdig.

Ha ei fortsatt stålandes uke

17 kommentarer

Jeanette

15.02.2010 kl.18:39

Gleder meg enormt til den kommer i posten! Den var kjempe fin!! :0) Tusen takk!!

farmoringrid

15.02.2010 kl.19:04

Flott tunika og med tanke på at du hverken har symaskin eller kan hekle er det imponerende. Godt gjort!

Strikkepinnen

15.02.2010 kl.22:14

Nydelige!!!

mayeliz

15.02.2010 kl.22:19

:) Den kommer iallfall mottaker til å blir kjemefornøyd med. Jeg har selv strikket maken, og jeg får kjempemye skryt av den hver gang jeg bruker den :-) Og så er den så deilig å gå med :-)

Flott arbeid har du gjort her, og det gikk jo helt fint å strikke mønsteret frem og tilbake.

Ha ei fin strikkeuke :-)

elins strikkeri

15.02.2010 kl.22:28

Hei. Jøsses for ein flott tunika, ja tenker nok at svigerdattera di vert fornøyd med ein så fin gave!! Heklinga di var flott, fortsatt god veke til deg,klem:))

Hobbystua

15.02.2010 kl.22:51

Wow,dette var noe av det fineste jeg har sett på lenge,lekker er den. Men ser da ut som du kan mestre heklenålen også. Heldig svigerdatter som får denne av deg. Du er flink som orker å gå på større strikkeprosjekter:))

Anne-Britt

16.02.2010 kl.11:47

Så utrolig fin denne var. Hvor fant du mønsteret til den? Noe sånt kunne jeg tenke meg og. Har en oppskrift på noe lignende, men ikke denne. Håpe formen din blir bedre også. Det er godt å ha strikkingen. Det orker jeg også uansett form, og det gir glede og mestring. Og ikke minst avslapning og avkobling. Vesten under var også rålekker. Ønsker deg en fin uke videre

matja

16.02.2010 kl.18:49

wow,den er bare helt nydelig.Den blir hun nok fornøyd med.Vesten er kjempeflott også.Ha en fin kveld:)

Ingrids strikkeri

16.02.2010 kl.22:38

Hei på deg Greta;)

Du så utrolig tøff den var;)

Ja du er en snill snill svigwrmor må sies;)

Både strikk og heklekant var flott;)

Stor klem på en tirsdag kveld;)

bestemor drillo

16.02.2010 kl.22:50

Denne var flott! Jeg har strikket nesten maken !

Imponerende hvordan du får ting unna! Ha en flott onsdag;)

Klem!

Turi

16.02.2010 kl.22:59

Flott tunika!

Du er jo så flittig, vesten er flott den og.

Toril

16.02.2010 kl.23:03

Kjempefin tunika du har strikket til din svigerdatter ja. Sikkert morsomt å få en slik fin pakke i posten :-)

Og hekling har du også teket på ser jeg.

Ha en strålende uke du også. Klem

Felisi

17.02.2010 kl.09:59

Flott gave! Og det ser absolutt ikke ut som du har problemer med hekling nei.

Fin vest i forrige post også, jeg likte fargene og mønsteret veldig godt.

Tesha

17.02.2010 kl.16:26

Tunikaen blei heilt super! Takk for kjempehyggelig kommentar i bloggen min!

Anlen

18.02.2010 kl.17:12

Det var litt av ei gåve:) Eg går ut frå at ho som får den vert kjempefornøgd!

LivM

18.02.2010 kl.17:22

Du verden så super den ble. Skulle ønske jeg var så slank at jeg kunne hatt en slik!!! Håper du setter i gang med sjal og er det noe du lurre på så vet du hvor du finner meg!!

Bodil

18.02.2010 kl.18:50

Stilig tunika. Likte så godt fargane. Ha ei fin helg :)