Mariusgenser eller rettere sagt delene til genseren

Mariusgenseren er n ferdig fra mi hnd. Den er jo ikkje ferdig , det kan jo ein sj. den delen some g skal gjere er ferdig da. Sender den videre til neste person. Mor til oppdragsgiver skal montere den. eg strikker litt stramt, men syns sjlv resultatet ser bra ut. S fr vi hpe strrelsen passer nr den er montert.

Det tar litt tid strikke en snn, sjlv om mnsteret ikkje er vanskelig og det er store partier uten mnster. Det blir noen masker som ksla strikkes nr det er stor strrelse.

Det var kjekt strikke den.

N fr eg til sj over neste oppdrag. Har ftt en halvgjort bunad i posten. Skjret er nesten ferdig, vesten er pbegynt lomme og sjal er ferdig strikka. Alt skal montres og mbroderes p.

skal ta bilde av snn det er no i morra og s s skal eg vise fr og etter bilder.
Litt spent p om eg fr det til. brodering er ikkje noe eg er vand med gjere. men vil ein s klarer ein det alle aller meste.
Gleder meg til ta fatt, men skal likevel vente til i morra. M kvile hodet med noe lett strikk i kveld.

tenkete kanskje ta emg ein tur p kafe i morra, fr sj formen an. Hadde vore greit sett litt folk ikkje berre garn, pinner og masker :). Kan jo ta noen ekstra piller s gr det nok bra.

Skal vel ikkje tulle emd slikt.

ha ein super kveld alle som leser dette

16 kommentarer

LivM

08.03.2010 kl.20:54

Genseren blir nok super nr den er ferdig montert. For unng at mnsterpartiet blir strammere enn det ensfargede, s kan du bruke et halvt nr tykkere pinne. Men det blir helt sikkert bra etter montering.

mayeliz

08.03.2010 kl.21:41

:-) S superflott den er. Blir sikkert helt perfekt nr den blir ferdigmontert.

Ha en fin uke, Greta

Ingrids strikkeri

08.03.2010 kl.21:52

kjempejobb du har gjort;)

klem

mayeliz

08.03.2010 kl.21:58

hehe.. Nei jeg strikker ikke to par fr jeg gr p jobb. Men jeg strikker en times tid eller s hver morgen fr jeg gr. Og da er det kun slik smstrikk som gjelder :-) Det er slik jeg fr ferdig pulsvanter, sokker og luer og slikt ;-)

Er ikke s glad i slik strikk jeg, s skal det blir slike produkter hjemme hos oss m det lages om morgenen sammen med morgenkaffen, hihi

farmoringrid

08.03.2010 kl.22:38

Litt kjedelig strikke s stor strrelse uten noe mnster ville jeg syns, men det er en flott klassiker av en genser.

Broderingen gr nok fint skal du se. Jeg har som regel et broderi som jeg tar til inn i mellom. N gr det p hner - eller rettere sagt jeg skal begynne i morgen.

elins strikkeri

08.03.2010 kl.22:55

Hei. Ja her gr det unna som vanlig, genseren vert flott den!! Bunaden og brodering det fikser nok du, ha ei fortsatt fin veke, klem:))

stubbetufsa

09.03.2010 kl.00:02

Jss, bunadbroderi!

(Hehe, glemte du grisene?)

I sommer var jeg p Bmlo, Stord, Tysnes, og beskte steder rundt omkring...

siljeirenehobby

09.03.2010 kl.10:46

Hei hei min venn.

wooowww det gikk fort, Du er rett og slett en reser med pinnene jeg blir helt stum!!!!

Den ble kjempe fin!!!!!! N m du vre stolt av deg selv vennen.

Bunad, s spennende, gleder meg til se;-)))

Her gr det litt rolig med pinnene er ikke i form...N TRENGER jeg f medisin, men fr ikke fr 5 dager etter jeg er ferdig med pencilinen...Den har jeg 5 eller 7 dager igjen av...Skal til legen i dag s fr se hva han sier, har tatt pencilin i 10 dager n men er ikke helt bra....

N nyter jeg freden og roen hjemme alene;-)))

Ha en superduper dag min venn og kos deg p kaffe;-)

Klem klem

Sandra

09.03.2010 kl.19:26

flott enser =) Den blir nok satt pris p s fort den er montert ;) Og lykke til med bunad-prosjekt! Noe slikt hadde nok aldri jeg kunne gjort nei, det er et stooort prosjekt. SYnes du er tff jeg !

bestemor drillo

09.03.2010 kl.20:10

Mariusgenseren er en klassiker som er kommet til heder og verdighet igjen!

Et flott stykke arbeid !!

Klem og god kveld;))

Strikkepinnen

09.03.2010 kl.20:35

Gtt av banen!! E du allerede kommen s lngt. Flinke du er.

Gu men du e heldige s fr hjelp til montering. Grr.... kjedelig jobb.

Glede meg sj bunaden.

nske deg ei fortsatt fine uke.

Hobbystua

09.03.2010 kl.22:56

S fin den har blitt,men du er heldig at du slipper monteringen. Strikker pent du.

Loppelill

10.03.2010 kl.09:17

s fin der er. Marius genseren er alltid flott!

Bittami

10.03.2010 kl.09:32

Heia gode venn:-)

For en flott Marius du har ftt ferdig. Den blir nok godt mottatt, og kjempefin nr den blir montert. Du er dyktig med pinnene:-)

Hvordan er formen? Du hres ut til vre stigende, og det gleder meg. Ikke slik her, men har startet jobbe litt. M vel regne med at det gr litt opp og ned...

N er det ikke lenge til jeg drar til Tyskland, bare to uker igjen. Jeg gleder meg kjempemasse, og det skal bli godt med en langweeked borte. Tror vi trenger det innimellom.

Jeg skal noen timer p jobb i ettermiddag, men inntil da skal jeg bare kose meg hjemme. Har funnet fram to - tre strikkeprosjekter som jeg har strdd rundt meg her i sofa'en. Og Grey's Anatomy p TV... kan en ha det bedre? :-)

Ha en koselig dag, og hper du tar en tur p kafe - det er veldig koselig!

Stor klem fra meg!

ajende

10.03.2010 kl.13:26

Her var det masse flott nytt siden sist jeg var innom. Syns du kledde frisyren godt. Og det er ikke pent med grtt nr vi ikke nsker det.

Siena

30.04.2010 kl.21:52

Hei, jeg har lnt bildet av mariusgenseren din til et innlegg om montering i bloggen min:

http://sienaknit.blogspot.com/2010/04/new-skill.html

Hper det er greit, hvis ikke gi beskjed, s skal jeg fjerne det med en gang.

Tusen takk,

hilsen Siena