Årets første Mariusgenser skal til Askøy

Dette er den første Mariusen som er strikket i sandnes alpakka. Varm og god genser vil eg tru

Det er også første gang i desse fargene. Og eg likte dem.

Kan hende att mottaker syns den vert litt stor. Men det er bedre det enn forliten. Så eg håper den ikkje er altfor stor. Skal strikke emg ein eller anna ullgenser i løpet av vinteren. Omdet vert Marius veit eg ikkje. Men eg skal i alle fall vurdere desse fargene.

Har fått eit nytt Marius oppdrag også. den skal eg kjøpe garn til neste torsdag. Får strikke for fult på dei oppdraga eg har før det.

i dag har vi virkelig hatt ein avslappende og trivelig dag. Oppe tidlig, lang frokost. Litt strikking før vi var ein snartur i sentrum. gjekk tur fremme i dalen og lang lunch. etter det har det vore strikking og sport på tv. deilig dag så langt.

Får vel lage noe godt til middag etter kvart.

Ha ei fortsatt fin helg folkens

12 kommentarer

lulltove

14.01.2012 kl.16:29

Fin genser :) Ha en fortsatt fin lørdag!

solkro

14.01.2012 kl.16:39

Flott genser,datteren min snakket i går om Marius genser i grått og rosa:)

Ha en fin lørdag:)

fruensvilje

14.01.2012 kl.16:43

Genseren var kjempefin og jeg liker godt fargevalget:))ellers er jeg enig i att det er bedre genseren er litt stor enn litt liten.

Høres ut som en koselig dag,har ikke vært så aller verst her heller:))ønsker deg en hyggelig lørdags kveld

Turi

14.01.2012 kl.16:51

Kjempeflott mariusgensar!

Ha ein koseleg kveld :-)

malla

14.01.2012 kl.17:37

Kjempefin Marius gensar. Likte dei fargane svært godt. Lurte litt på om eg skulle strikke ein Marius tunikka til barnebarnet mitt. Flott mønster i siste familien, men eg fann ut at eg måtte bruke litt av tråden som eg har, så eg sit og strikker på eit par labbar! ha ei fortsatt fin helg.

venkesstrikk

14.01.2012 kl.20:21

Den ar veldig fin, liker den runde fellingen og flotte farger også. Kos deg med god middag :-) God helg til deg

kunsth

14.01.2012 kl.21:40

God helg til deg og håper middagen var vellykket ! Marius er flott i alle farger - heldig er han ;)

strikkogtov

14.01.2012 kl.21:54

Likte fargene veldig godt. Rundfelling er både pent og kjekt når man kommer til monteringa :)

Eva Petronella

14.01.2012 kl.23:26

Råflott Mariusgenser - Du har virkelig valgt en spennende og flott fargesammensetning som jeg ikke har sett før. Godt jobba Greta - Ha ei fin helg =)

Nina

14.01.2012 kl.23:57

Goshameg så nydelig denne vart!!! Må kanskje vurdere ein Mariusgenser eg og ein gong. Fantastisk flott!

Silje Irene

15.01.2012 kl.09:26

Lovet it lovet it love it!!! Åhhh så flink jeg har vært å velger farger, tjihhiii:))))))

Ha en super dag min venn<3

Anne-Irenes lille hobbyhjørne

15.01.2012 kl.09:30

Så utrolig flott genser!! Har kjempelyst på en Mariusgenser selv, kanskje jeg skulle prøvd å strikke noe sånt. Har aldri strikket etter mønster før, men det må jeg vel klare? :)