strikk, rekke opp, dacapo, men no tror eg det er rett

Fikk garn til Genere og luer til jentene i dag. Drops big merino i lekkre farger

lekkert bilde.

Det var bra det kom i dag, for da kunne g begynne etter treningen. Tok utganspunkt i skappelgenser mini. Men siden eg ahr heilt anna garn og heilt anna strrelse. har det blitt prving og feiling i dag. frst strikka eg opp 7 cm, men da fann eg ut att det vart forlite. S strikket eg 12 cm, ( m strikke eit stykke for sj kor stort det verdt.) Men den fann eg ut ahhde blitt vidt nok for meg. Alle gode ting er tre. No prver eg att og no bde tror og hper eg att det er rett. Fann ut att det var lurt prve regne ut strikkefastheten. hm. Skulle vel gjort det emd det same.

Rekker opp og strikker samtidig. Mlet er f strikka opp alt eg har rekkt opp. Litt sliten i hodet etter styret med finne rett masketall, men no tror eg som sagt att det er rett og da skal eg berre kose meg med strikkingen. for no har eg flelsen av att det rett.

Har vore p trening i dag og tok litt hardt i tror eg. kjenner det i lret. Men det gr over. Har bare brukt noen muskler som har ftt sove ei stund. I morra skal eg p venninebesk p formiddag. Gleder emg til g frem til Nina og skravle litt. Strikketyet er sjlvsagt med. Og dette strikketyet kan jo vere med over alt. for det er jo bare rett frem og tilbake. Spennde sj kor langt eg kjem fr eg skal hente jentene. Regner ikkje emd att eg fr alt ferdig, men det fr tida vise.

I dag skalvi ha enkelt middag. Ostesmrbrd og litt grnnskaer. Godt det og. Har visst ikkje nden til skrive s mye s da stopper eg i tida. Skrives. <3

22 kommentarer

Hekleri og Ra

20.02.2013 kl.17:06

Uff s kjedelig da, og rekke opp og rekke opp ... Men n har du i hvert fall ftt det riktig og kan komme skikkelige i gang! Det er en deilig flelse!

Kos deg med strikkety og venninnebesk! Alltid hyggelig det :-)

gretashobby

20.02.2013 kl.17:23

Hekleri og Ra: ja, har ein god flelse for att det er rett no. fr hpe det er rett. Fr finne svaret nr dei fr genserne sine. Skal kose emg med strikke opp att no ja. Det mp du ogs. Kose deg med hndarbeide i kveld. klem

fruensvilje

20.02.2013 kl.17:52

Nr en bruker et annet garn enn i oppskrifta kan det nok bli litt prving og feiling ja,men du har stp mot ser eg s det gr nok greit:)nydelig farge du har valgt

Grete

20.02.2013 kl.18:08

Der har du en av grunnene til at jeg sjelden strikker, for her tager man det man haver vre seg garn eller pinner og s blir det til etterhvert....hehe Blir nok flott som vanlig det du skal strikke da :)

lulltove

20.02.2013 kl.18:17

Lurer p en ting...... Om jeg sender deg en baby- sokk som barna mine hadde da de var sm, er det da mulig rekonstruere den (uten mnster), og strikke et par som jeg skal gi bort. Trenger dem ikke fr i april. Kan du pta deg en snn jobb?

gretashobby

20.02.2013 kl.18:58

fruensvilje: Ja, det er heilt sant. Og eg gir emg ikkje s lett nei. Fargen har nok jenta valgt sjlv. S ho har god smak.

gretashobby

20.02.2013 kl.18:59

Grete: Kan ikkje bare ta kva man har nei, ein m regne om og ha rett masketall skal det bli bra. Men det hper eg no att det blir

gretashobby

20.02.2013 kl.18:59

lulltove: svarer p privat melding

20.02.2013 kl.19:23

bruke et annet garn enn oppskriften i tillegg til at du skal strikke den i en strrelse som ikke har oppskrift, ja da fr du en utfordring med opprekking. Men siden du er s flink og nye med ditt strikkety, ja da tviler jeg ikke p at resultatet blir kjempe bra :) Flott farge du har valgt :) Ha en fortsatt fin kveld

strikkogtov

20.02.2013 kl.21:06

Alltid en utfordring nr det ikke er samsvar mellom oppskrift og garn.

Kjempefine farger :) Har aldri strikket av Big Merino. Hvordan er strikkefastheten p det? Er det et tjukt garn (ettersom det heter Big Merino)?

Marianne

20.02.2013 kl.21:41

Hei hei vennen. Alle gode ting er tre ja, s n stemmer det sikkert. Dette klarer du ;)

Noen herlige farger var det iallefall.

Ha ei fortsatt fin uke. klem

gretashobby

20.02.2013 kl.21:53

Anonym: Takk annonym. tror eg har dreisen p det no. Men eg tror ogs att eg m bestille emri garn. fr sj etter i morra. Det gr visst meir garn enn eg forventa. Ja ja, treng ikkje vere same innfarginga til lua.
Hper du ahr ahtt og fortsatt ein fin kveld ogs

gretashobby

20.02.2013 kl.21:54

strikkogtov: Ja, det er jo det. Men utfordirninger er jo til for beseires hihi. Strikkefastheten er 17 x10 p p nr 5. Veldig godt garn strikke av.

gretashobby

20.02.2013 kl.21:56

Marianne: Ja jentene har valgt flotte farger det er heilt klart. Jo da dete kalrer eg. M sikkert bestille emr garn til luene, mend et fr eg sj nr eg kjem litt elngre p genseren Leverndren var rask, sda fr eg vel nytt garn fr eg er ferdig emd det andre. AH ein fin dag i morra vennen

malla

20.02.2013 kl.22:58

Blir spennande sj nr det blir ferdig. Kjedeleg mtte rekke opp. Eg har dreve p litt med det i dag eg og , held p med ein VM gensar litt vanskeleg passe til mnsteret. Ha ei fortsatt fin veke!

gretashobby

21.02.2013 kl.07:26

malla: tror dei blir fine. Gr mye garn til dei, men det fr vere.
Ja, det er kjedelig rekke opp, men det m til skal ein blir forngd med produkta av og til. God dag og fin uke til deg og

Lisbeth Severinsenl

21.02.2013 kl.17:28

Flotte farger i allefall :) nsker deg en god strikkehelg, klem fra Beth

gretashobby

21.02.2013 kl.17:38

Lisbeth Severinsenl: Takk skjal du ha Beth

Grill

22.02.2013 kl.13:22

Du er "makalaus" nr det gjelder strikkeproduksjon! Tryller fram det ene etter det andre, og like pent og ordentlig som alltid. Tenker det er noen jenter som gleder seg til nye gensere og luer. Og nr du frst setter igang, s tar det ikke lange tida! Ha en fin-fin helg!

gretashobby

22.02.2013 kl.13:35

Grill: Du da, det var no i overkant , men takk sakl du ha. Regner emd att dei gleder seg siden dei sjlv har valgt farge og genser/luer. Men det tar nok litt tid da. Rillestrikk er enkelt, men tar tid det og. Ha ei super helg du ogs vennen

Malsen

22.02.2013 kl.14:16

Rillestrikk er jo ikke det festligste, men nr man har mottakere som har lyst p akkurat det, s blir jo det en motivasjon i seg selv. Har nettopp selv strikket en rillegenser som niesen min p 11 nsket seg s veldig. Hadde nok ikke funnet p det helt frivillig, nei. Monteringen er jo det verste, syns det var vanskelig f til pent. Men det gikk til slutt!

gretashobby

22.02.2013 kl.16:19

Malsen: Man strikker det manfr i nske ja. Og eg m no sei att det er mykje kjekkere strikke riller i dette garnet enn i snt loddent garn som det egentlig er i Skappelgenseren. Det liker eg ikkje strikke med go s loer det slik esj. Monteringa er kjedelig men eneklt s det gr nok det og. Bare jentene blir forngd er eg det og :D