skulle bare få unna litt småstrikk i dag, men så vart det vist litt baking også

God formiddag. i dag hadde eg tenkt å få unna noe småstrikk. Og bare konsentrere meg og strikkepinnene frem til Torstein er ferdig på jobb. Da skal vi ut å ha fellestrening. Men ting ahr lett for å ikkje bli som eg tenker og planlegger. Starta så fint med strikking og gjorde ferdig ei lyslykt. Men så ahdde eg lyst på noe fersk bakst. Fann ei oppskrift som Sofie Hexberg ahr laga på grove rundstykker. Brukte frøblandinga mi som basis ellers fulgte eg oppskrifta.

Resultatet vart svært vellykka. Eg er stappmett no.

Spiste først eit halvt med peanuttsmør og eit med kaviar og grædde ost. Syns det var så godt att eg tok eit halvt eit til. Det angrer eg på no. Skulle ah venta litt for no er eg stinn. Ja, ja, slipper å bli sulten før etter treninga i dag no da. Desse blir garantert prøvd flere ganger. Ikkje smakte dei egg heller, slik sånn bakst har lett for å gjere. Spent på kva min kjære meiner om dei.  Da får eg vel kaste emg over pinne att. Må få ferdig noen lyslykter før eg får garnet til enste strikkeoppdrag. Skulle vel klare det. For eg skal bestille garnet no etterpå. Det er eit nytt hentesett. Det samme som det rosa eg strikka for eit par månder siden. Men no i Offwhite. Gleder emg til det.

Men før eg gir emg må eg vel legge ved noe Høyangerbilder :0)

Her er eit innsoma bilde der deler av nedre sæbø er med og kirka i bakgrunnen

Resten av nedre sæbø

Her er det meste av Høyanger sentrum. Det er langt unna og eg skal komme tilbake med meir nerbilder seianre og så må eg få med villabyen og dale også.

Da får eg bestille garn og så strikke lyslykter. Det er veldig gøy å strikke dem att. Kanskje g strikker opp noen til lager også. får vel ikkje garnet på noen dager. Skrives snart att. :0)

11 kommentarer

tromsfruen

16.04.2013 kl.14:36

Heia, Greta!

Ja, du har nå mye å fylle dagene med, ser jeg. Nei, det er ikke alltid dagene blir helt som planlagt, noen ganger må man jo få "ånden" over seg for å komme igang med noe.

Ha en fin dag, videre! Klemmer <3

fruensvilje

16.04.2013 kl.16:11

ferske nybakte rundstykker er ikke feil :))er sikker på att dei smakte.

Fine bilder fra Høyanger og Sæbø :))så morsomt att dere også har Sæbø da,det har jo vi også her inne i fjorden.

Når det gjelder strikket ditt tviler jeg ikke på att du rekker flere lyslykter før hentesettet,har jo sett kor fort dine pinner jobber :))

gretashobby

16.04.2013 kl.16:58

tromsfruen: Hei Tina. Ja det er sant. enkelte ting må ein gjere når ein får lyst og eg har fått strikka lyslykt alikevel.
fin dag til deg og vennen klem<3

gretashobby

16.04.2013 kl.17:00

fruensvilje: er faktsik ferdig med å strikke det eg må av lyslykter, men det blir nok noen til. så får eg sjå kor amnge det blir før eg gir meg. Er ikkje ei bygd slik som hos deg da, men ein del av sentrum, men gøy likevel. No skal vi ha fesk bakst til middag. Det var det min kjære ville ha i dag og da får han det da :0). Kosa deg med ditt du

Hekleri og Ra

16.04.2013 kl.21:18

De hørtes spennende ut :-) Hva slags frøblanding bruker du?

gretashobby

16.04.2013 kl.22:18

Hekleri og Ra: eg bruker min egen frøblanding. Den består av ca like mengder med. Mandler, hasselnøtter, solsikkekjerner, sesamfrø, linfrø og viss eg har chiax. Blander det sammen og oppbevarer det i isboks. Bruker det til frokostblanding med gresk, tyrkisk eller russisk youghurt til. Eller ein blanding. Gjekk veldig greit å bruke dem i rundstykkjer. Hadde litt anna i dem også da :D

Hekleri og Ra

17.04.2013 kl.07:07

Hørtes spennende ut. Maler du de opp da?

gretashobby

17.04.2013 kl.07:35

Hekleri og Ra: Maler mandler og hasselnøtter. Maler ikkje det mer til frokostblandingen. Men det kan jo males mer til bakst. gjorde ikkje det i går.

gretashobby

17.04.2013 kl.07:35

glutenfritt da :0) Og godt :D

venkesstrikk

17.04.2013 kl.08:50

Du er nå en flittiglise:-)

Jeg har vært i mange kroker og kriker i norge, mulig vi var en svipptur til Høyanger en gang, men jeg husker ingenting av plassen. Vi stoppa nok ikke, men skiltet dit har vi jo sett mange ganger på vei til Bergen

gretashobby

17.04.2013 kl.12:25

venkesstrikk: liker å ha noe å gjøre da, når eg kan.
Du burde ta deg ein svipptur innom da vet du. Når du kjører til bergen, og kjører forbi Vadheim på veg til Lavik og ferga, så er det bar knappe 2.5 mil inn til meg. Men kom ein dag det er fint ver. I dag er her grått og trist.