Strikkeplaner fremover og tanker om i går

Da er det mandag og ny uke at. Etter ein super lørdag og ein merkelig og rar søndag, er eg no klar for ny uke. Ei ny uke med nye muligheter. Det gjelder å bruke den godt.

Skal på trening i dag. Det er alltid godt. Trente inne i går også, men det er ikkje det samme. Orka ikkje ut i den kalde vinden og tankene i går var vel i Lærdal. Sat på sykkelen og så på sendingene fra flammene som herjet. det er vel først i dag at dei som er ramma begynne å fatte heilt kva som er skjedd. Føler virkelig emd dem.  Ellers i går var det strikking, sport, strikiking og nyhetsending. Det var stilt her ellers hos oss.vi vart rett og slett heilt satt ut av det som skjedde. Men det er ikkje hjelp i for dei der inne at eg vert apatisk. så i dag får g ta dagen tilbake og gjere noko fornuftigt. Det blir vel litt husarbeide.

Så skal jakka eg holder på med få vekse bittelitt og så har eg forferdelig lyst å begynne på Harrypotter veska.

 Eg skal strikke den for ei kjær vennine som strikket kanin og firkanter til meg før jul og lagde ein haug med tovavotta til meg. Vi har sendt noen mailer mellom oss for å bestemme garn, bestemme kva som skal gjerast om og slikt. Skal starte med å lage bunn. Og så skal ta opp masker rundt på alle kantene og strikke rundt. Blir ein del ekstra masker. Oppskrifta er engelsk og det liker jo ikkje eg. Men diagrammet skal vi nok klare å følge likevel. Tror egmå veksle mellom denne og jakka fremover. skal strikke ei lita jakke og grytekluter også. Dei får vente noen dager tror eg.

Har så mye eg vil strikke no fremover at eg skjønner egentlig ikkje kossen eg skal rekke halvparten hehe. Får vel ikkje til å ha meir enn eit strikk i hendene i gangen uansett hehe. Faren er jo at ein kan bli asosial. Men da er kluet og alltid ha eit strikk ein kan ta med seg utenfor heimen og strikke medanan ein skravler og gjere andre ting. Det har eg no da. Jakka kan eg strikke medan eg ser tv, har besøk og går på besøk. Nei får gi meg no, så eg rekker å strikke litt før trening. Ha ein flott dag

16 kommentarer

ritahobbyfoto

20.01.2014 kl.08:31

Ønsker deg en fin dag :)

gretashobby

20.01.2014 kl.08:37

ritahobbyfoto: Takk det samme til deg

fruensvilje

20.01.2014 kl.09:36

God morgen.Missuner deg litt den strikkeånden:)det blir no litt her også,men når hele armen og hånden dovner vekk så veks det ikke så fort.

Har tenkt meg på trening eg også i dag,og så blir det et par gavekjøp etterpå :))du får ha en fin treningsøkt og fin dag ellers også

20.01.2014 kl.09:36

Ja tenker mye på de i Læsdal.idag ska eg på kaffebesøk hos en god venn.han lager kaffen og eg tar med kaffemat så koser vi oss med det.har og alltid strekk med.er ferdig med de 2 første putene mine og å skal begynne på ermene til Rubens marius.Men det kjekkeste av alt skjedde når jeg var på kartevoll igår.Eirin som er 15 har begynt å strekke og det synes jeg var veldig kjekt,Hun hadde strikket en lue og begynte på en ny igår og da fikk jeg lære henne å strikke vridd rett.er så kjekt å se barnebarna får interresse å vil strikke.Ha en flott dag

Lisbeth Pedersen

20.01.2014 kl.09:38

Sprekingen Greta :) ha en superflott treningsøkt.

Harry pottervesker hørtes spennende ut, du får hive deg ut i det.

Ha en strålende dag :)

Liv V.

20.01.2014 kl.10:09

Hei!

Vi kan i alle fall ikkje la oss knekke, når Lærdølene sjøl står på som de gjør. Sogningane er noe for seg sjøl... :)) Livet går videre, og ein må planlegge og delta i det så best ein kan. Det er slik de tenker, trur nå eg.

Ha ein god trening og ei fin ny veke.

gretashobby

20.01.2014 kl.12:05

fruensvilje: Det skal du da ikkje.du har da så god tur og treningsånd du. Syns eg er flink når eg trener iein time.Du holder på i timesvis. essuten så har eg ikkje spesifike plager i skuldra, heldigvis. Det hadde ikkje passa min livsstil. vi fårberre stå på med det vi er flinkest til og klarer best og gjer dagen så god det er mulig.Og det er vi vel flinke til begge to. Håper du får ein super dag

gretashobby

20.01.2014 kl.12:07

Anonym: Heile landet tenker nok på dem no ja.
så koselig da at du har ein god venn du kan gåpåbesøk til også.Detliker eg å lese. du fårda jammen gjort mye du også på strikkefronten. Og ja det er gøy nården yngregarnde også faller for strikking. det setter vi prispå vi som elsker det.
håper dagen blir akkurat sågod somdu hadde tenkt deg min gode venn klem

gretashobby

20.01.2014 kl.12:09

Lisbeth Pedersen: Den var god, treningsøkta altså. Eg hiver meg nok på den så vidt i dag. Måberre sette i 12 knapper i noe anna først og så er det litt anna sommå gjerest. Etterpå så begynner eg så smått tror eg ja.
Super dag til deg også

gretashobby

20.01.2014 kl.12:11

Liv V.: Det er så snat Liv. Det er imponerande. Ja dei er no visst det. Er jo ikkje sogning hverken eg eller Torstein, men skjønner etterkvart at det skal litt til for å knekke dei :0). ein kvar må jo gjere det beste ut avlivet og hjelpe når det trengs og ein kan.
Takk det same til deg skjønne og kloke venn

Hekleri og Ra

20.01.2014 kl.18:01

Det ble mye å følge med Lærdal i går ja. Var litt greit når jeg fikk vite hvordan det gikk med familien til en felles bekjent :-)

Det blir nok ikke så mye trening på meg i dag, er utrolig sliten og har en hodepine som ikke helt vil gi seg ... Men skal i hvert fall prøve å strikke litt, kanskje jeg kan bli ferdig med det første paret slik at jeg kan begynne på neste når garnet kommer :-)

Mange prosjekter på gang du og, men du har en del større oppdrag enn jeg har da :-) Kos deg videre Greta :-) Stooor klem

Nina

20.01.2014 kl.18:38

Huff ja, det var fælt med de i Lærdal. Vi blir liksom berørt uansett om det er aldri så langt borte... Heldigvis gikk ingen liv tapt.

Så flink du er som trener! Burde jeg og gjort...burde...liker ikke det ordet :) takk for hilsen, armene er noe bedre, så har fått strikket noen runder ihvertfall;) gleder meg til å se dine prosjekter fremover, du har jo litt å styre med forstår jeg ;)

Klem Nina

gretashobby

20.01.2014 kl.21:24

Hekleri og Ra: enig med deg i det ja.godt at alt gjekk bra med ..... sin familie. Trasigt med den hodepina. Sjlden eg ahr den plagen heldigvis. Mange porsjekter som er litt store ja, men ingen som gir inntekt for tida hehe. Det kjem vel att det og.
håper hodepinen har gitt seg litt og at du koser deg i kveld med strikketøyet ditt. Kejmpeklem

gretashobby

20.01.2014 kl.21:26

Nina: viss eg ikkje trener så blir eg så forferdelig dårlig. Så eg har igrunnen ikkje noko valg.
så kjekt da at du vil følge med på kva eg driver med.
Så bra at du er bedre så du fikks trikket litt. HAdde blitt gal viss eg ikkje kunne strikket tro eg. Kva skulle eg jgort da. liksom. Ha ei fin uke videre. Klem tilbake til deg

Hobbystua

20.01.2014 kl.23:08

Heisan Greta:-) Flere koselige innlegg hos deg siden jeg var innom her. Er optatt som du hvet så blir lite blogging fra meg her. Men skjønner du har både strikket og kjøpt deg masse deilig garn til diverse prosjekter igjen. Og den duppedingsen var genial som du viser frem i et annet innlegg. Og trener og holder på er du flink med. Må bare beklage at jeg ikke følger med her hver dag,og enkelte blogger hver dag så jeg henger ikke med på alt som skjer til enhver tid. Men må innom deg når jeg først er her. Nå sitter jeg og strikker og bare koser meg. Er nok en person som liker og sitte oppe,men ingen problem og komme opp om morgenen heller. Trist med brannen i Lærdal,tenke seg og miste alt en eier og starte fra bunnen igjen,,!! Ønsker deg en fortsatt fin uke og en klem sendes til deg fra meg.-)

gretashobby

21.01.2014 kl.08:55

Hobbystua: Er så kjekt at du kjem innom når du har tid. Så det skal du ikkje tenke på.ein skal ha både tid og lyst til å besøke blogger og blogge sjølv. Eg bruker vel i overkant med tid her inne. Men det ahr blitt slik. Og så liker eg det jo.
du sitter nok oppe lenge etter at eghar kome meg i seng ja. Sjeldene g ser dine kommentarer før dagen etter. Men det er så kjekt å starte dagen med ein kommentar fra deg.
ja det er veldig trist. Men livet må gå videre for både dem og oss. ein skjønner ikkje kva det innebærer før ein er i den situasjonen og heldigvis for det.
Sender ein morgenklem med ilpost til deg. Ha ein fin dag med alle dine oppussingsprosjekt.