Ikkje bare strikking, rakk ein liten fjelltur også

Det vart nok litt strikking i går. Men eg rakk ikkje over meir enn 3 forskjellige strikk. Starta med å strikke på jakka eg viste bilde av i går. Etter lunch strikket eg pådenne strikka buuksa her

Tror eg skal begynne å øke til skrittet no. Det er ei bukse etter eget hode, så er litt spent på kossen den blir.  Torstein hadde lyst ein fjellet rett etter jobb. Fin måte å starte helga på det. Ikkje så lange turen men vi fikk gått litt ulent tereng, og jammen fann vi bitte litt blåbær også. HAr til frokostblandinga noen dager no.

ganske vått på fjelelt noda, men ikkje alle steder

På vei tilbake til blen med ei lita spann halvfull av blåbær.

Det er ikkje lannge turen som skal til for å få litt frisk luft og noen blåbær hehe. 

Vi sitter no og lurer på korleis denne dagen skal legges opp. Eg skal gå igjennom mine strikkehefter, ukeblader og strikkebøker i  dag, er planen. Så skal eg sjølvsagt strikke. Blir vel ikkje så mange strikke prosjekter i dag. Men hvertfall to, mulig tre. Får sjå kva eg rekker. Torstein skal bake rundstykkjer i dag og eg har  invitert ei vennine på lunch. Skal leite etter ei passende oppskrift til ho på  ei jakke også. Det kan bli ein bra dag dette, tror eg. Nyt dagen du også

12 kommentarer

Oldemorbloggen

23.08.2014 kl.09:42

Kjekt å sjå at du ikkje kjedar deg i allefall. Mitt projekt i føremiddag er å avise fryseboksen.

gretashobby

23.08.2014 kl.10:12

Oldemorbloggen: Da er mitt kjekkere enn ditt :D

23.08.2014 kl.10:35

Hei Igen Er tilbake etter en fantastisk tur,Opplevd mye blandt annet ble det funnet en bombe fra krigen sa vi måtte være exstra lenge på tur en dag men fikk utrolig nok komme tilbake til vårt hotell De hadde evakurert 20000.Fint vær hadde vi men ble litt lange bussøkter Så jeg fikk strikket 2 ermer og bolen opp til rundfelling og er fornøyd med det,Så nå er det vanlige dager frem til 16 september da blir det en 3 dagers tur til Danmark.Ser du har og fått strikket litt.Du er heldig som kadn gå turer på fjellet der er det så fint.Ønsker deg og Torstein ei fine helg og goe klem

Liv

23.08.2014 kl.14:25

Nå har eg funne roen. Har vært på søster- besøk og handel etterpå. Middagen har vi fått unna og, så nå er det helg. :-) Eg må komme igang med siste armen på kofta, men ikkje idag. Fant oppskrift på ei kjekk tovaveske på en blogg. Den måtte eg prøve på vet du. Strikker av restegarn. Tok lenger tid enn eg trudde, men kjekt og. Alltid spennande med toving. Gleda meg til eg kan ta den ut av maskina og tre den inn på en kakeboks. :-)) Du skal få se resultatet en gang.

Fint på fjellet nå. Er meldt fint vær neste veke, da skal vi på hytta noen dager.

Ei skikkelig fin helg til dere. Klem.

annebe

23.08.2014 kl.14:40

Deilig med en tur i naturen , og heldig som fant noen blåbær da. Vi var jo på tur for å se etter det, men fant vel to bær..Så nå får vi sattse på tyttebæra i stedet..

Vi har vært å kikka på ny bil i dag vi, så får vi se om det blir noe kjøp...

Ha en fin kveld <3

fruensvilje

23.08.2014 kl.17:19

koslige bilder,en tur i fjellet gjør godt for hele mennesket hi hi:) høres ut som en fin dag hos deg i dag,flittige er du og får mye ut av dagen din :)fjelltur,srikking,venninebesøk osv flinka

gretashobby

23.08.2014 kl.18:13

Anonym: Så godt å ha deg tilbake. Så kjekt at turen var så vellykka. Litt hindringer må man jo regne med, og når det gjekk

som du reiser. Så kjekt at du kan og ahr anledninger til å dra så mye. Unner deg kvar ein tur.
Pinnene har gått litt og kommer til å gå meir fremover høsten og det er kjekt ja. Bruker fjellet så lenge eg kan. Takk det samme til deg

gretashobby

23.08.2014 kl.18:15

Liv: Her er det seint middag. Vi tar den sånn ca no :0). Herlig med ein aktiv dag. Kjekt med søster besøk. Ja eg vil gjerne sjå reultatet av tova veska . Det gleder eg emg til.
Ja det er vakkert på fjelelt om hausten. Skjønner godt dere tar dere tur på fjelelt om vermeldinga slår til ja. God helg til deg og din kjære også vennen. klem

gretashobby

23.08.2014 kl.18:18

annebe: Veldig kjekt. Det gjør noe med ein. Pulsen roer seg og skuldrene senker seg. Bare herlig uansett kva natur det er. Tyttebær tror eg ikkje finnes der oppe. Kjekt med litt blåbær.
Så spennende om det blir ny bil da. Vår er gammel og grå. Men den får holde noen år til tror eg.
Fin kveld til deg og din kjære klem

gretashobby

23.08.2014 kl.18:19

fruensvilje: Ingen fjelltur i dag da. Det rakk vi ikkje. Men vennina fikk T sine ferske rundstykkjer til lunch og så ahr vi sykkla til sentrum så litt har det blitt ut også. No er det bare garn og pinner som gjelder utover kvelden.

strikkogtov

23.08.2014 kl.21:52

Så fine naturbilder. Så fint mønster på buksa :)

gretashobby

24.08.2014 kl.07:59

strikkogtov: Takk for fine ord og fin søndag til deg