Rolig helg, strikket litt på jakka mi

Utover dagen i går vart det skikkelig  regnver. Da var det heilt greit å kose seg inne. Vi såg film, eg srikka litt på jakka mi og vi lagde god gammeldags pizza. Ein dag da vi gjorde alt og ingnenting. Slappa av og koste oss saman. Er godt med slike dager

Det vart eit mørkt bilde ser eg no, men det kjem bilder seinare når eg har kome lengre på jakka. Fann meg ei oppskrift og la opp etter den. Siden har eg vel nesten ikkje brukt oppskrifta. Las om innsvingningen og så  tror eg at eg skal ta halsrinningen fra den. Ellers blir  det etter eget hode. Tror eg. Strikker den i merino fra sandnes. Det tar si tid før denne blir ferdig. For  den er ikkje prioritert. Sjølv om eg gjerne skulle hatt den ferdig. I morra er det tilbake til  vottene. 

Til middag i går vart det altså god gammeldags pizza

Torstein bakte to slike bunner. så stod eg for fyllet. T overtok kryddringen, mens eg klippet sønnen. Eit ordentlig sammarbeidsprosjekt. Pizzaen altså :). Den vart veldig god. Det vart med andre ord utskeielse denne helgen også. Men bare middagen i går. I dag blir det indiskkylling rett. Og da blir det ikkje utskeielse. Men veldig god mat. 

Ser ut som det er noen lunde samme veret i  dag. Da blir det nok inne dag på meg og gutta i  dag også. Dei har visst ein film dei skal sjå også. Er ikkje alle filmer eg likser å sjå som dei  ser. Er visst ganske så kresen når det gjelder å sjå, har eg forstått. hehe. 

Har hatt ein time ålene oppetil no. Mne der kom min kjære opp, så  da får vi vel  få oss litt frokost. Ønsker dere ein flott dag.

14 kommentarer

19.10.2014 kl.08:47

God morgen kjære morgenfugl.Fin jakke du strikker.Kjrkt å ha forskjllige ting da blir vi ikke så fort lei,Gode pizza så det ut til å være,Jeg er veldig gla i pizza.Ikveld kommer guttene igjen og det blir både koselig og travelt.her regner det og,Høsten har nok gjort sitt inntog.Ønsker dere alle en fin dag og klem

gretashobby

19.10.2014 kl.09:38

Anonym: God morgen. Var ikkje oppe før kl 07 i dag. Det er da ikkje så tidlig hehe. Må ha fleire ting å strikke på ja. Tror eg må fortsette med jakken i dag også. Men det er ikkje sikkert. Får sjå.
Det blir nok noen travle dager på deg. Men kjekker også. Kos deg med smågutta og ha ein flott dag. stor klem fra sogn

Liv

19.10.2014 kl.10:41

God morgen. Den jakka blir sikkert kjempefin. Du har nok en plan...

Er vel godt å skeie ut med maten av og til. Pizza smaker som regel kjempegodt.

Eg sitte berre å glor. Slapp, med vond hals og forkjøla. Går nok over på noen dager får eg tru. Har ikkje hatt noe lignande på fleire år, så eg står han nok av nå og.😊

Ha en bra innesøndag. Klem.

Lillemor

19.10.2014 kl.10:50

Hei på en søndag min venn :-) Det kaller jeg teamwork, baking, pizzafyll og klipp, SÅ koselig, sånn skal det være. Vi reiser til Gran Canaria på tirsdag, bestilte flybilletter i går, sønnen har feriehus der, så vi har tak over hodet. Hadde ikke tenkt å reise før etter jul, men det fristet oss begge å ta en tur til sol, bad og varme :-) Bestilte billett kun en vei, da er vi friere til å reise hjem når vi vil :-) Tar med broderiet, så det skal nok bli ferdig til jul. I morgen blir det pakking, sommertøyet er ikke langt unna - og rent :-) I mellomtiden må du ta vare på deg å kose deg med strikking og trening. Ha det bra så lenge. God klem fra meg til deg mellom fjellene.

gretashobby

19.10.2014 kl.11:09

Liv: god formiddag oppe i bakkene. Har ein plan ja.
Så kjedelig da. Håper du kommer deg gort. Masse god bedring til deg. God klem

gretashobby

19.10.2014 kl.11:12

Lillemor: God søndag. Det høres deiligt ut bare å pakke kofferten og dra. Blir du vekke fra nettet også da?
Må kose dere masse masse. Stor klem fra regbtunge Høyanger

Lisbeth Severinsen

19.10.2014 kl.12:57

Ser ut til å bli en flott jakke ! God søndag herfra :=)

gretashobby

19.10.2014 kl.14:32

Lisbeth Severinsen: Takk for det. Håper du har rett. Fin søndag videre til deg også

fruensvilje

19.10.2014 kl.17:13

den jakken såg flott ut,du strikker så tett og fint :)) og pizzaen såg utrolig fristande ut :)tror jammen eg skal lage en i kveld :)

Det har ikke blitt noe strikking med meg i helgen,da kvelden kom i går slo ryggen seg vrang og i dag har vi passet og luftet tintin noen timer :)og så hadde vi bare svigersønn til middag,resten reiste i går kveld

mimouna

19.10.2014 kl.18:13

De der "finne-på-underveis"-plaggene dine pleier å bli fine, gleder meg til å se denne.

Hjemmelaget pizza er godt, og det høres ut som om dere har en rolig og koselig helg. Man trenger ikke alltid å ha så mye på programmet, det er kjekt bare å være sammen og ta det som det kommer.

Hobbystua

19.10.2014 kl.20:05

God kveld Greta. Ser du har startet på en flott jakke til deg selv ,men syntes du burde prioritere og få den ferdig for er vel ikke så ofte du får tid til og lage noe til deg selv. Om jeg ser riktig så er den i burgunder farge og det er en fin farge som passer til så mye. Så Dere har også fått merke regnet i helgen,ja her har det bøttet ned så det holder. Men er godt en kan kose seg inne. Har hatt en rolig helg her også men fått ryddet og ordnet litt mellom strikkingen min. En fortsatt fin kveld til deg og T:-)

gretashobby

19.10.2014 kl.20:20

fruensvilje: Tusen takk det var fint sagt. Det håper eg du gjorde. Det var veldig godt. Huff da, hørtest ikkje godt ut. Men du var vel litt mye i aktivitet i går da. Godt du kan roe ned i kveld med litt strikking da.

gretashobby

19.10.2014 kl.20:23

mimouna: Tusen takk skal du ha. Håper du har rett. Det tar litt tid da. Siden ein må finne på under veis hehe. Men no tok eg pause. Har felt til armene. Skal finne ut om eg skal ha raglan eller om eg skal sy i ermene. Det må eg tenke litt på, så da får eg begynne på armene og tenke litt på det.
Vi har hatt ei veldig fin og rolig helg. Ja, det er sant. Det er sånn helg vi ahr hatt. alle ahr i perioder lest og gjort som vi ville og så ahr vi prata hyggelig og kost oss innimellom. Herlig og avslappende helg.. Klem

gretashobby

19.10.2014 kl.20:29

Hobbystua: Eg kjem nok til å legge vekk jakken litt når denne dagen er over. Eg må finne ut om eg skal ha raglans felling elelr om eg skal sy i ermene. Har ikkje heilt funne ut det enno. Så eg må tenke litt. KAn jo strikke ermene opp til der eg enten strikker det sammen eller eg skal felle til å sy i. Men i morra må eg fortsette på liverpool vottene. AHr eit par til å lage og så har eg noen flere små oppdrag. Så vi får sjå, kanskje det blir jakke strikking til neste helg att.
Ja det er ein fin burgunder farge. Da eg gjekk inn på garnforettningen for å kjøpe det, var eg bestemt på at eg ikkje skulle kjøpe den fargen. Men så var den så fin hehe.
ja vi har fått regn så det holder. Var opplett ei lita stund i formiddag. Da for begge gutta ut å jogga seg ein tur. Skikkelig flaks med tidspunktet hadde dei.
ellers har det bare vore innehygge. No har sonen reist heim og vi er åleine att. God kveld til deg og din kjære også stor klem fra eit regntung og tåkefylt Høyanger. Liker ikkje.