Strikkepuffen med det rare i

Da er det jammen yeblikkelig helg igjen. Jammen har denne uken gtt fort ogs. Tida flyg avgrde. Godt at eg klarer hegne meg fast. I gr gjorde eg ferdig frst del av den gaven som ein skulle tru var spektakuler, s mye eg snakker om den. Men det er den alts ikkje. Men da m eg har hjelp til neste etappe. Dermed kan eg strikke p eit av strikka i puffen min p dagtid i dag. Da kjem eg til puffen.

Dette lokket blir opna mange ganger for dag. Veldig praktsik denne, bare sj her

I buret nederst til venstre har eg dei nyeste bladene, dei oppskriftene som er i bruk i dei pbegynte strikka og litt anna. Nr det buret er fult, m eg rydde. Dermed s fr det ikkje hopa seg formye opp. I buret bak der er det garn eg kan/skal bruke til det store sjalet og under den ahr eg bommulsgarn. Har ikkje ledige skuffer til det.

Det fremste buret er det buret eg tar strikk fra til dagen. Og garnet som skal brukes p neste store prosjekt. I desse posene er det jo bare skalla smstrkk. Da tar eg opp ein pose uten sj i den og det er den eg skal strikke p den kvelden eller dagen. Nr eg skal legge meg, om det er kveldsstrikk eg har hatt, legger eg strikket i buret bakerst til hgre. Viss det da ikkje er ferdig. Nr buret fremme til hgre er tomt. Legger eg alle fra buret bak tilbake til det fremste buret. Slik at haugen blir snudd opp ned. HAr det mye morro med dette skjnner dere hehe. Av og til gr det jo lenge fr eg kjem rundt. Da er det ganske spennende sj kva som er i posene. Apotek posene er perfekt strrelse til smstrikka. Og av ein anna grunns har eg alltid nok slike poser. SKjnner ikkje kvifor hehe.

Posen eg skal strikke av i dag er alle rede tatt opp. Dette tror eg er eit strikk eg ikkje har vist frem begynnelsen p. Gleder meg til strikke p det. Den andre store gaven fr eg starte p enten i morra eller sndag. Fr sj. I dag blir det bare smstrikk og kanskje noen runder p sjalet. Det har ftt kvile noen dager no.

Bare masse strikkprat dette. Men slik er det. Er ikkje mye anna eg fr gjort. Gjorde litt i gr, og fikk det att p kvelden. S no m eg vere flink, skal eg komme meg fort. HAr tenkt vere i fin form om ei uke eg. Og det skal eg greie.

No skal eg surfe litt og sj om det har vore noe aktivitet etter at eg tok kvelden i gr. Bru dagen godt. Du fr den faktisk ikkje att.

31 kommentarer

the future life

13.02.2015 kl.07:49

S fint :)

G gjerne inn p bloggen/Facebook siden trykk liker/del vis du er i mot mobbing.

Takk

Liv

13.02.2015 kl.08:08

God morgen. Det er litt av et system, og orden, du har i den puffen din. Eg datt ut et par setninga ut i forklaringen din. Det gjr jo ingenting, eg skal jo ikkje nedi der rote til.😀😀 Det eg veit er at du styra med fleire ulike strikk. Da er det sikkert lurt med orden.

Eg har strikka ferdig pskeluene og pskehnene. Skal nlefilte litt fr de skal i maskina. Har god tid da, liker jo det. Ligger som regel noen mnd. i forkant. Hehe. N skal eg snart p helgehandel.

N fr du roe deg ned s det blir bedring. Ha en fin dag. Klem.

gretashobby

13.02.2015 kl.08:15

Liv: God morgen. Hehe. Var det mye feilskriving eller skjnte du ikkje systemet. Ikkje nye nei. Du fr ikkje lov rote nedi der. Det er litt lurt og s m eg ha litt systemer. Det gjr det litt mer morsomt ogs. Tenk s spennend e opne ein pose og sh kva som er oppi hehe. Sm barn store gleder.
Trodde ikkje du fikk ta i rett farge p garnet du trengte eg. Men du ordner deg alltid du. God tur p helga handel og nyt dagen. Ja da mor. Eg skql vere flink i dag. Lover meg sjlv det og det er lurt ja. Klem tild eg og skjnne venn

fruensvilje

13.02.2015 kl.08:51

God morgen.Ja her hadde du et flott system,ikke som min korg hvor alt blir lagt ned uten pose p,og det er selv om det er 1 eller 4 pbegynte strikk :))snn er det alle kan ikke vre like flinke hi hi ha en fin dag

Ellbjrg Skinderhaug.

13.02.2015 kl.09:05

Det var en bra organisert " verktykasse". Jeg har ei gammel utstyrkkiste som str ute i entreen. Den har det gtt mange kilo garn igjenno opp gjennom rene. Den yngre garde spker med at det er der alle votter , sokker , gensere , ullbukser og dukkeklr fdes. S er det bare og pne lokket og ta det ut og i bruk. I leddiken( det lille rommet p siden) ligger stoppegarn for sokker og votter.

Greit og ha litt orden. Vi bruker nok tid til lete etter feilplaserte ting.

Jeg har ftt dukkeklrviruset. Vet ikke hva som er verst eller best: heklevirus, selbuvottvirus eller dette dukkeklrviruset. M bare drive det ut av kroppen fr det neste kommer over meg. He-he

Liv T gjesdal

13.02.2015 kl.09:40

S god orden du har p strikketyet ditt.Det er mer enn jeg har .legger det ikke ned i poser men det skal jeg jammen begynne med s slipper jeg trder som fletter seg sammen.Jeg sa du mtte vre forsiktig med deg selv men vet selv hvor fort der er bare skal gjre det og s tar jeg det med det samme og enda litt til.Du m bli flinkere ta vare p deg selv kjre Greta.Jeg var hos legen i gr ble helt forrvirret.Da jeg ringte legekontoret for sprre om bildene var kommet fik jeg jo til svar at det var de,Fant de noe spurte jeg .Ja de fant slitasjegikt forkalkning litt skjevhet og noe til s hun ba meg ta kontekt med legen min,Det gjorde jeg og legen min sa at det kneet som er vrst var best det var bare litt vann i det og det venstre hadde begynnende slitasjegikt,Forst det den som kan .Jeg fortalte henne hva de hadde fortalt meg men hun s at snn sto det i papirene hennes.S det vonde kneet er best og motsatt,Ja ja Godt var det jo.Idag skal jeg p stoppen blir koselig det,nsker deg en fine dag og husk ta vare p deg selv.Goe klem

gretashobby

13.02.2015 kl.12:25

fruensvilje: God formiddag. M ha system nr man kan ha opp i 15 pbegynte strikk. HAr ikkje det no, tror eg.
Flink og flin, m bare ha litt system. Det er gy ogs da. Fin dag til deg ogs

gretashobby

13.02.2015 kl.12:29

Ellbjrg Skinderhaug.: Ja litt organisert er den. Syns det er gy. Og s slipper noe strikk bli liggende p bunnen heile tida. Gy med den yngre garnde som mener at alt du strikker er fdd der hehe.
ja det gjer eg og. Og av og til har eg lagt fra meg ting uten vite det og s m man leite. Finnes ikkje mye som er meir irriterande hehe
Det viruset har eg ikkje hatt. Prvde ein gong, og fikk strikka litt, men fikk aldri skikkelig betennelse :).
Akkurat no har eg vel ikkje noe spes virus, bare ein kronisk strikkebetennelse.

gretashobby

13.02.2015 kl.12:32

Liv T gjesdal: HAr prvd det med ikkje poser, det blir rot det
Ja da det m eg. Men i dag er eg s flink at det gjer heilt vondt. Vil gjere meir. Hodet er frsikere enn beina hehe. Men det er jo bra det da. Verre om det var omvendt.

Kva det vil sei da Skal du gjere noo med kneea elelr skal du bare g til du blir enno verre?
Fin dag til deg og kos deg p stoppen. Klem

Hobbystua

13.02.2015 kl.12:38

Heisan Greta:-) Tiden den gr veldig fort n og igjen s er det straks helg. Ja en slik puff kan nok romme mye den og s er det jo flott for deg og ha den i nrheten der du sitter og strikker og bare hente opp pbegynte strikkesaker. Og det har du mye av kjenner jeg deg rett:-) Men n hper jeg du snart legger ut ditt hemmelige prosjekt for du gjr bde meg og mange andre urende p hva det er for noe fint:) Men igjen s m du ha en riktig fin dag og vr forsiktig med kneet ditt:-)

gretashobby

13.02.2015 kl.12:45

Hobbystua: Hei p deg vennen. Den passer godt inn hos oss den puffen. Og veldig kjekk ha.
Muligens den blir lagt ut om ei uke. Personen som skal ha gaven m f den frst, skjnner du. Kan ikkje risikere at vedkommende ved ein tilfeldighet oppdager den. Og da veit vedkommende at det er til vedkommende skjnner du.
Fin dag til deg ogs skjnne du. Eg gjr s godt eg kan hehe. Nyt fredagen. klem

Hobbystua

13.02.2015 kl.13:01

Ja da skjnner jeg at du ikke kan legge det ut,,ser jeg har skrevet urende over men mener lurende om du lurte p ordet. Hender noen bokstaver ikke kommer frem nr jeg skriver her. Trengs vel og trke litt p tastaturet tenker jeg:-)

gretashobby

13.02.2015 kl.13:05

Hobbystua: Er s glad nr eg oppdager at andre skriver feil eg. S eg kommenterer det ikkje uten at eg ikkje skjnner. Og det gjorde eg. Fredag elelr lrdag kjem den og den er ikkje s voldsom flott alts

fjellgeitbundingen

13.02.2015 kl.13:16

Mtte smile litt av dette. Er litt underlig hvordan vi mennesker lager oss mter gjre ting p. Vet ikke om det er for krydder i hverdagen du gjr det? Inntrykket mitt er at jo mer fritid folk har jo mer rare systemer fr vi. He he..Her er det nok ikke s mye snne system. Gr jo som oftest i 100, men blir nok ofte litt rot i garn, strikkety og pinner her. Ikke alltid jeg klarer rydde opp etterhvert..God fredag til deg :)

gretashobby

13.02.2015 kl.13:20

fjellgeitbundingen: Eg m ha litt system eg. Det er nok ikkje fordi eg har s god tid. Men fordi at eg skal la strikka rulere. HAr alltid gjort det slik. Men har eg store prosjekter, elelr ting som skal bli ferdig fort, s ligger det i kurven ved stolen. S slipper eg jo at pinner og garn tuller seg inn i kvarandre. Nr eg har 15 pbegynte strikk, kan det lett bli kll i garnet veit du.
God fredag til deg ogs

Liv T gjesdal

13.02.2015 kl.14:20

Hei Skal bare g til kneene blir verre.kan iallefall bruke de som jeg vil og godt er jo det

irene

13.02.2015 kl.16:08

Hei igjen. Data problemer her. Den puffen din var fin med alle de fine rommene. System har du ser jeg. Sokkene dine var fin. Enkel og fint mnster. Hper det gr bra med kneet ditt. Fremgang. Ha en fin fredagskveld.

gretashobby

13.02.2015 kl.17:27

Liv T gjesdal: JA, ja pass no p dei s dei varer lenge nok da.

gretashobby

13.02.2015 kl.17:29

irene: Det ner kjedelig. Har hatt litt sm problemer her og. At dataen dette ut s eg m restarte. Men det kjem att da.
Reagerte litt meir denne gangen, s no m eg bare vere tolmiodig. Meb det gr bra. Ha ein flott fredagskveld.

Hekleri og Ra

13.02.2015 kl.21:17

For en spennende puff ... kanskje det er det jeg skal lage meg ... tror kanskje jeg hadde trengt en stor kiste istedet ;P

Ha en flott fredags kveld! Klem

gretashobby

13.02.2015 kl.21:32

Hekleri og Ra: Kiste. Puff og komoder.samma det. Bare man har nok plass til gar og pbegynte strikk. Blir vel tidlig natt her. Kos deg i kveld du og ha ei god natt

Hekleri og Ra

13.02.2015 kl.21:33

Takk Greta :-) Sov godt!

gretashobby

13.02.2015 kl.21:37

Hekleri og Ra: ??

Hekleri og Ra

13.02.2015 kl.21:59

Du nevnte det ble tidlig natt ;-) Derfor nsket jeg deg god natt. Koser meg selv om jeg sliter med f sltt av pc'en og satt i gang med strikket ... klem

venkesstrikk

13.02.2015 kl.22:02

Greit ha system i strikkesakerne. Eg har blitt kjempeflink gjere ferdig eit prosjekt i gangen. Likar lite ta igjen uferdige ting. Lurer alltid p kvar eg var osv, men godt vi er forskjellige og er forngd med det:) God helg!

mimouna

13.02.2015 kl.22:20

Artig krakk, og en lur mte organisere strikketyene p. Og s er det veldig kjekt at alt blir usynlig nr du lukker lokket.

Hper dagen har vrt god, og at du fr en flott helg!

gretashobby

14.02.2015 kl.07:55

Hekleri og Ra: Morn morn. P kvelden har eg stort sett bare mob til titte innom bloggen, for da er det lettere rive seg ls og strikket. Tenker du sat oppe s lenge at du fikk strikket ein del alikevel. nsker deg og dine ein flott dag. Klem

gretashobby

14.02.2015 kl.07:57

venkesstrikk: Ja det er det. Liker ha mange velge i, s det passer best for meg. Godt at ein er forskjellig. Men oppdrag og gaver og slikt, dei blir sjlvsagt strikka p til dei blir ferdig. Men m likevel ha to div strikk for dag.
God helg til deg ogs.

gretashobby

14.02.2015 kl.08:00

mimouna: Takk for det. Ja, det syns eg ogs . Ja, det er jo ein veldig stor fordel. Grei dag, men helga blir bedre. Hper din helg blir ekstra god. Klem

VeraKChr.

14.02.2015 kl.13:33

Denne minner meg p at jeg m reorganisere veldig snart. Virkelig lurt med at du strikker litt gjennom hver pose og rullerer, slik at alt blir ferdig til sist! Takk for tipset!

Endelig vinterferie en hel uke, s da blir det litt tid til drligsamvittighetsprosjekter! (ett er dra til hytte for mke tak...) Ha en god Valentines-lrdag til dere!

gretashobby

14.02.2015 kl.17:19

VeraKChr.: Er litt greit la det rulere litt. S alt blir ferdig ja. Bare hyggelig hehe.
Heldig du som har vinterferie. HAr aldri det eg hehe. Vel har vel det nr eg drar stover elelr eller srover der barn og barnebarn bor. Har du drlig samvitthet prosjekt alts hm. Det ahr eg ikkje.....Lgn.
Snne ting har ikkje eg da. Fin valentslrdag og nydelig helg