Det er kjekt å strikke luer

God torsdag morgen. I dag drar noen eg kjenner til syden og varmere størk, eg skal på trening eg  hehe. Men eg ser frem til det. Hadde tenkt å sykle, men det slår eg fra meg. No sludder det og det er knapt over 0. Ikkje noe koselig sykkel ver. Men da får eg handla inn litt meieriprodukter også. Eg ahr ikkje vore på butikken sisen forrige torsdag. Dermed skrik kjøleskapet etter slike produkt.Kasnkje ikkje skrik da. Men det er tomt for det alle meste. Liker å ha kvitt i kaffien, men no er det bare rømme att. Og det syns ikkje eg passer hehe

I går da eg hadde fått unna må tinga, og rigga meg til med masse god musikk på anlegget, satte eg meg i strikkestolen og strikket. Ingen nøling i går. Eg hadde lagt opp og strikka brotet og litt til på tirsdag. Festet tråden  i det t kom heim fra jobb kl 17

Denne lua fant eg oppskrift på i boka STRIKK til liten og stor fra Trine Angelsen. Eg brukte garn fra lageret. Det vart Merino fra Sandnes garn. 

Eg liker fellingene hennes. Stilig denne også. No har eg hverken vaska eller dampa denne lua. Litt ruskete er den dermed. Men måtte bare forevige den hehe

Ikkje heilt gode bilder nei, Det mørke hodet burde stått en annan stad. Men det er lua som er viktigst. Så får eg få T som fotograf att. Brukte p nr 3,5 og 4. Faktisk det som stod i oppskrifta. Prøvde den så vidt på mitt hode. Og tror den sitter godt. 

I dag skal eg strikke på noe fra kurven, heilt klart. Veit ikkje kva enno, men det blir nok ikkje før etter lunch. Kan jo sjølvsagt håpe at garnet kjem, men no begynner eg å bli utolmodig. Ja aj. Det kjem når det kjem. Viss eg drar til Førde på lørdag får eg skaffe emg garn til  baby teppe der. For eg får jo ikkje bestilt garn en gang fordi det er utsolgt over alt. Får skifte garnmerke på det. Garn til MAriusen er bestilt så det får bare vente.

Da skal eg få i meg litt mat og lese meg opp litt. Ha ein fin dag. 

26 kommentarer

Ellbjørg Skinderhaug

28.01.2016 kl.08:35

Den lua ble fin. Du har funnet en fin enkel form som kan brukes i mange varianter. Sikkert ikke enkleste tiden å bestille garn på nei--- alle må fylle opp lagrene sine etter varetelling og det tar sin tid. Kanskje tiden for å finne garn på tilbud---? Til luer trenger en ikke mange nøster i samme innfarging heller-. Det meldes vind på Trøndelagskysten igjen så vi må bare " binde tampen" godt og sette sjøbein.

gretashobby

28.01.2016 kl.09:19

Ellbjørg Skinderhaug: Tusen takk vennen. Denne er nok heilt etter oppskrifta :). Var nok ikkje den enkleste tida nei. Men sånn er det. Det kjem når det kjem. Får sjå om det blir Førde tur på oss på lørdag. Da blir det hvertfall i tileffel litt garnleting.
Luer og andre småplagg er det greit å bruke enkle nøster til ja. Er redd det blir drittver her også. Så det er mulig at Førdeturen står i fare. Men vi får sjå det an. T sier at det går sikkert bra, men vi drar ikkje i all slags ver når vi ikkje må

fruensvilje

28.01.2016 kl.09:08

God morgen,hua var virkelig fin den og bildene var fine også,bare du som er beskjeden )

Du har noen bestillingsverk på vent du no ser eg,ja da blir ikke du arbeidsledige.

Vurderer trening jeg også i dag,men korsrygg og hofte krangler litt så eg får se det ann en time til ))

gretashobby

28.01.2016 kl.09:22

fruensvilje: Morn du. Hehe bildene var grei, men kjedelige. Lua vart fin det syns eg og. Neida det blir eg ikkje. HAdde vore dumt det da.Men så lenge eg ahr garnn i huset, så blir eg jo ikkje det.
Ja ein få kjenne etter p kroppen. Veret er ikkje det beste for oss med litt vondter . Håper dagen blir god

mimouna

28.01.2016 kl.09:15

God morgen!

Fin lue, likte mønsteret. Rømme i kaffen hørtes litt mer tvilsomt ut, hehe. Greit med en tur på butikken da. :)

Godt å ha litt å velge mellom i kurven mens du venter på nytt garn. Og i dag er visst ikke dagen for lange turer, det er glatt ute! Her var det ishinne på asfalten, litt skummelt. Spesielt fordi vi ikke var forberedt på det. Det gikk fort ned bakken!

Håper dagen din blir fin. Klem fra meg!

gretashobby

28.01.2016 kl.09:24

mimouna: Morn morn. Takk lue mester. Det gjorde eg også. Og fargene eg valgte. Helt andre i oppskrifta og det gir eit heilt anna uttrykk.JA bør nok ein tur på butikken da ja.
Er vel ikkje glatt her tror eg. Men skal sjå meg for når eg går ute av bilen. Men sykkelen får stå i garasjen ja.
Takk for det. Du får kose deg inne du og da. Klem fra ho der i sogn

Liv

28.01.2016 kl.09:17

God morgen. Det blir på igjen med broddane igjen idag. Æsj. Vet ikkje om de funka heller, ser ut som det er sleipt i gatene. Jaja, får ta det med ro. Ellers kommer dagen til å bli brukt med sommarfuglane i vill panikk i magen. Eirin har heimreise idag. Fare for torevær, da letta ikkje helikoptera. Ho skal heim i ettermiddag, håpe det har gitt seg til den tid. Vil ha ho heim idag, før vinden imorra!!!! Den kommer fra sørvest. Er spent på så sterk den blir her. Eg kvir meg, værste eg vet!! Hahaha, nok om det.

Lua er veldig fin, nydelig felling. Den boka har eg ikkje sett, men har forstått at der er mye fint. God trening og fin dag. Klem.

gretashobby

28.01.2016 kl.09:28

Liv: Morn morn. Ja det var ikkje slikt ver vi ville ha. Men eg skjønner det godt no kvifor det kjentes som det gjorde i gårkveld og i natt hehe. Du får bare ta det med ro og vere forsiktig ja. Eg tar bilen og ikkje sykkel.
Det skjønner eg godt. Skal krysse fingrene for at det går bra.
Er det så pass meldinger ja. Korleis skal det vere på lørdag da? Vi hadde tenkt oss ein tur til Førde for å lufte oss litt og handle litt hm.
Boka er fin. Mye enkelt og noe litt mer avansert. Du skal få kikke i den neste gang du er her. Vant den i blogg konkurase. Veldig kjekt.
Håper dagen din blir bedre enn du frykter. Stor klem fra meg

Liv T gjesdal

28.01.2016 kl.11:17

Hei Huff jeg er sein idag.Nydelig mønster på den flotte lua ,Du er og blir en racer når det hjelder strikking ,Jeg kom et stykke på begge strikkeprosjekta mine igår,Fikk til og med gått meg en tur .Får vondt i knea dagen etter men igår var det nydelig ute ,Helt stilt og god luft.Ikveld er det dekking på treffen Blir rart når stolen ved siden av meg står tom.Jeg pleide besøke henne 1til2 ganger i mnd.Tar en stund for å forstå at hun er borte.Lykke til på treningen du er bare gode,Håper du får en flotte dag ,Nå skal jeg gå å dusje.Goe klem.

-.

gretashobby

28.01.2016 kl.13:50

Liv T gjesdal: HEi vennen. Er du sein? Takks akl du ha. Den vart bra ja. Eg skifta ut fargene og så forandra eg litt på mønsteret og da vart det slik eg ville hehe. I dag har eg ikkje tatt i pinnene enno, så eg veit ikkje eg. Men har gjort andre ting som eg ikkje ahdde tenkt å gjere da hihi.
Så flink du var i går da. Ein må benytte seg når veret er godt. Det er det ikkje her. Sei ikkje mer om det.
Skjønner det blir rart ja. HAr heldigvis ikkje opplevd å miste venner enno. Men den tida kjem nok før ein aner det. Om ein sjølv får leve da.
Tok meg skikkelig ut på treningen i dag. Og det er både godt og slitsomt.
Eg skal snart strikke. Klem herfra

Tone

28.01.2016 kl.13:35

God morgen, ja, det er ennå morgen her :) Så nydelige luer du strikker. Og jeg kjenner til den der ventefølelsen. Ja, nå er det nesten som jeg venter på dine vegne også, for noen ganger så går det altså SÅ TREGT med å få garnet i hus. :D

Men nå skal jeg inn på innlegget ditt i går, for nå skal det snart lages middag. OG det gleder jeg meg sånn til. Ha en flott dag. Klem

gretashobby

28.01.2016 kl.13:52

Tone: God formiddag. Morgen no. Nei no er det langt på dag. Men eg er tidlig oppe uansett eg da hehe. Tusen takk for det vennen. Hehe, det er irriterende men har dei ikkje garnet på alger sjølv er det vanskelig å gjere noe med det. Det kjem nok.
Spent på om du liker det. Takk det samme vennen

tepausen.blogg.no

28.01.2016 kl.14:31

Nydelig lue... Jeg strikket nok luer for en tid tilbake, 21 stk så nå holder det en stund. Ønsker deg en fin dag

gretashobby

28.01.2016 kl.14:34

tepausen.blogg.no: Tusen takk for det. Oisann det var litt av ein lue produksjon. Strikker berre ei i ny og ne eg da. Kosestrikker. Fin dag til deg også.

tepausen.blogg.no

28.01.2016 kl.14:37

Tusen takk <3

gretashobby

28.01.2016 kl.17:15

tepausen.blogg.no: <3

Hobbystua

28.01.2016 kl.16:38

Dette var en veldig pen lue du har strikket deg og jeg trodde jeg hadde mønster til den selv men stod ikke i boken min,så du har kanskje en nyere utgave av den. Ser da ut til at du har litt og strikke på mens du venter på nytt garn. Men skjønner jo at du vil komme i gang med neste oppdrag. Men tålmodighet er en dyd veit du Greta,og det gjelder nok for strikkedamer også:-) Her har vi hatt en nydelig dag og det beste er at snøen er vekk og det er nesten vårlig ute ,,men vi er nok ikke ferdig med vinteren enda. Ønsker deg en riktig fin kveld og bildene du har tatt er fine uten for mye dill dall rundt:-))

gretashobby

28.01.2016 kl.17:26

Hobbystua: Tusen takk for det Marainne. Eg fikk denne boka av vår felles vennine i Rana i jule lotteriet hennes. Den er sikkert ny da ja. Men i boka er den rød med hvitt mønster da. Ser ganske annleis ut.
Ja jo alltids noe å strikke på, men syns at garnet kunne komme. Ho som har bestilt genseren skal gi den vekk til sønn i bursdagsgave den 15. Eller skulle det da. Det rekker eg ikkje no. Liker ikkje slikt. Men sånn er det.
Hysj ikkje fortel meg at det er fint ver der nede :(. Ikkje når det er skikkelig dritt her hehe. Joda bare for tel det du hihi.
Takk for det hihi Og så må eg får ønske deg og gutta dine ein flott kveld. Såg du foresten håndball i går. Eg skal eller vi skal sjå kl 18.30 i morra. klem

irene

28.01.2016 kl.16:47

Hei. Den luen ble veldig fin. Likte fargene på den. I morges hadde det haglet når eg kjørte på jobb,men det var ikke glatt. Nå er det regn og litt vind. Nå skal eg på loftet å hente kofferten vår. Min mann kom hjem igår og sa at han hadde bestilt en ukes tur til varmere strøk,så vi reiser på lørdags morgen. Det var en billig restplass, så da går det an å ta seg en tur. Eg må gå i kjelleren og finne noen enslige nøster,for eg må ha strikketøy med også. Nå er det middag. Ha en fin kveld min venn. Klem

gretashobby

28.01.2016 kl.17:31

irene: Tusen takk for det. JA fargene passa perfekt til lua. Mye finere enn i boka. Regner godt her og tåka ligger der den ikkje skal ligge hm..
For ein grei mann du har da. Er lett å dra på hoppe på tur når ein bor slik dere gjør. Viss vi skulle gjort det hadde det vore mye dyrere bare å komme seg til og fra Flyplassen og kanskje måtte vi ha overnatta også. Måtte det ein gang vi kom fra Kreta. Det er ikkje billig å få rom på sparket i Bergen hehe. Det blir elttere når vi flytter.
JA strikketøy må du ha med deg. Ha ein fin ettermiddag og kveld vennen. klem

annebe

28.01.2016 kl.17:09

Her er det veldig glatt om dagen..så absolutt ikke sykkelføre, men jeg har ikke sykkel lenger heller siden det er så mye bakker her vi bor :))

Hørtes hyggelig ut med god musikk og strikking..og lua ble kjempefin :)) Jeg handler ca annenhver dag jeg..orker ikke planlegge så mange dager av gangen :)) I dag hadde jeg besøk av svigerinna mi til lunsj..første "møtet" ette jul :)) Nå skal jeg straks besøke mamma :)) Klem og fin kveld til deg <3

gretashobby

28.01.2016 kl.17:34

annebe: Ikkje ehr heller hehe. Ikkje glatt da, men ligger rundt null og pissregn og det er ikkje kjekt å sykle da.
HAr eit rafs med god musikk for tida. Koser meg da, i strikkestolen. Tusen takk for det.
Prøver å handle bare ein gaang i uka. Visss ein ahr mye basis varer i hus, så trenger ein ikkje å planlegge mer enn dag for dag. Det har eg gjort hele uken her, Kikka i kjøleksp og matbod og funne ut kva eg ville alge. Frysen er liten så der vet eg til en kvar tid kva som oppholder seg der :).
Så kjekt med svigerinne besøk att da. Håper besøket hos din mor går greit. Stor stor klem fra meg <3

akbhandy

28.01.2016 kl.19:45

Så flott den lua ble. Så bra at du fant noe i boka som du ville strikke. Fargene du har brukt ble mye finere enn den røde i boka. :-) En fin kveld til deg og kos deg masse. Klem

gretashobby

28.01.2016 kl.21:54

akbhandy: Tusen takk for det.Der er mye der. Blir mer etter kvart. JA det er eg veldig enig i det med fargene. Takk det samme. Snakkes klem

fjellgeitbundingen

28.01.2016 kl.23:15

Nydelig lue :)

gretashobby

29.01.2016 kl.13:17

fjellgeitbundingen: Takk vennen