Må Strikke på pinne nr 4 også ikkje bare nr 3

God morgen. Det vakkre veret vi har hatt den siste tiden har no tatt pause. Det har regnet ein del i natt og blir vel mer regn i dag også. Ja ja, vi får ta det som det kommer. Blir vel litt fint og litt regn fremover. Håper på ein varm og fin mai. JA ja det veret det veret. :)

Vi fikk oss ein fin time med gange på snøen på fjellet i går også. Snøen var litt mer roten noen steder, men det har jo kome litt nysnø der oppe og det var perfekt å gå der sola ikkje hadde tatt så masse. Halve vegen brukte vi oss litt mer enn forrige søndag og resten bare spaserte vi oppåhardt fint føre. Tok ingen bilder i  går. Det var jo  samme  motiva som sist. 

Ellers i går var ein rolig dag. T er ikkje heilt i strøk for tida og da blir det enda mindre aktivitet enn ellers. Men det går over det og. :). Vi koser oss i heimen og så var det jo søndag med fotball ekstra da. Ikkje så gøy for mitt lag akkurat, men sånn er det vel med fotball som med livet ellers. Det går opp og ned. 

På strikkefronten går det veldig mye i pinne tre strikkfro tiden. Skjerfet fra i går, Eit håndkle til som eg har laga før, har begynt på ein løper og genseren min. Inni mellom så må eg bare ha tjukkere pinner. Da er det gøy å hoppe opp til p nr 4. 

Må jo alltid ha eit laaangtids prosjekt som er sjal. Elelr skal bli sjal. På dette starta eg med 520 masker. KAsnkje det blir ferdig før vi flytter. Det er heilt anna farge smansetting enn eg har brukt dei seinaste sjala. Det er litt gøy det og. Litt nytt garn og mye fra lageret. Så får vi sjå om vi må kjøpe  på att litt etter kvart. Litt vanskelig å beregne garnmengde på slike syns eg. 

Det er ny uke med alt det medfølger. Trening i dag. Og så må eg få bestilt meg klippetime. For no har eg drøya det altfor lenge. Håper eg får gjort det fort. Ikkje så mnage planer og avtaler foreløpig denne ua som frorrige uke. Skal treffe ei vennine på  fredzg og det er forløpig planene denne uka  utenom trening på torsdag og i dag. Men det blir nok mer etter kvart. 

Ha ei fortreffelig uke alle kjære lesere. 

22 kommentarer

Liv Marit

18.04.2016 kl.08:21

Så nydelig det sjalet ditt er😊Blir spennende å se det ferdig😊

gretashobby

18.04.2016 kl.08:28

Liv Marit: Tusen takk for det. JA det blir spennede å sjå korleis det vert. HA ein fin dag

Liv V.

18.04.2016 kl.08:29

Morgen. Regn idag ja. Må vatn til skal det bli vår og grønt. Etter fine soldaga er det litt greit og...hehe.

Trur eg må prøve meg på et sånt skjerf, har garn nok til det. Har glømt åssen du auka, kan jo få den oppskrifta ved anledning. 😊

Må handle idag, skal følge til sjukehuset imorra. Ha en bra dag. Klem.

gretashobby

18.04.2016 kl.08:35

Liv V.: HEi på deg skjønning. Ja du kan å sjå det på rette måten som alltid.
Det kan du vet du. Men eg aukar ikkje eg feller. Legger opp så mange masker eg vil ha og så minker eg 4 masker annenkvar omgang. Men du skal få oppskrifta mi ved neste høve.
Ja da må du vel nedom butikken i dag. Lykke til i morgen da. klem og fin dag i dag også :)

Eldbjørg Skinderhaug

18.04.2016 kl.08:51

Starta med 520 masker vet jeg ikke å ha gjort----. Heldig at det blir mindre og mindre etter hvert.

Sjå --- her hjem sola☀️ Må ned i kjellerstua og vanne planter som står der og spirer da--.

Vi får nyte dagen begge-----

gretashobby

18.04.2016 kl.08:52

Eldbjørg Skinderhaug: Tar sin tid før det merkes at det er mindre, men det blir jo det etter hvert. Blir eit stort sjal dette da. Større orker eg ikkjeå strikke :).
Vi får nyte dagen ja med det veret og det vi skal og vil gjøre.

tepausen.blogg.no

18.04.2016 kl.09:00

Nydelig start på sjalet det kommer til å bli så flott. Ja klippetime, der skulle jeg også ha vært så jeg tok saksa i egen hånd. Har håret for det meste i hale. Høres ut som du får en fin uke. Ønsker deg en fin dag.

gretashobby

18.04.2016 kl.09:35

tepausen.blogg.no: Tusen takk for det vennen. Det kan ikkje eg gjøre nei. Det ser eg ikkje ut. Ser sånn ut. Fin uke og god dag til deg og vennen.

Liv T gjesdal

18.04.2016 kl.10:27

Hei.At du klarer et sjal til og med så mye masker ja du er bare god.Ble ikkeså mye strikk på meg igår men jeg gikk ca 1 time på tur,Blåste litt kald vind men ellers bra.Så ryddet jeg litt i garnlageret mitt og fant 3 ting til barn jeg vil strikke .Strikket litt på puten og litt på babyjakken skal begynne på ermene men dt går seint når det er pinne to og en halv.Så fant jeg et stort elisegarn og begymte på en ny klut.Her ser det grått ut kommer vel regn ut på dagen,Ønsker deg goe trening goe dag og en goe klem

gretashobby

18.04.2016 kl.12:21

Liv T gjesdal: JA men det er jo gøy og så har det ingen hast. Kan bruke eit år eg om eg vil. Så gøy å sjå korleis det blir. I dag blir det ikkje mye strikking på meg. No et eg lunch i full fart. Formiddagen har gått med. Så fikk eg klippetime og så må eg brått innom eit par ærender. Men så får eg vel strikka nok i kveld da. Ha ein god dag klem

tepausen

18.04.2016 kl.11:25

Jeg pleier å la frisøren ordne opp og jeg tenker hun kommer med kommentarer neste gang hun klipper meg :-D

gretashobby

18.04.2016 kl.12:23

tepausen: Det gjer ho nok ja. Eg fikk klippetime i dag. Så da er det bare å få i seg lunchen og nedover att. Heldigvis har eg bil tilgjengelig i dag. For det pissregner.

mimouna

18.04.2016 kl.12:38

Godt å tilpasse turer og aktiviteter etter formen. Høres ut som en fin tur i årets siste snø. :)

Du er glad i disse store sjalene! Kjekt å se hvor ulike de blir i forskjellige farger. Og artig at vi er så ulike akkurat der. Tanken på å legge opp så mange masker får jo nesten meg til å rygge. Liker best småplukk, jeg.

Rart hvor stor forskjell en liten millimeter kan gjøre. Pinne #4 er jo kjempetykk i forhold til #3. Godt å variere litt uansett.

Håper denne uken også blir fin. God klem fra meg!

gretashobby

18.04.2016 kl.12:40

mimouna: Det var ein fin tur ja. Ja eg digger å nlage dem. LAger dem som eg vil og så bruker eg alng tid og tar det frem når det passer emg. Ja vi er nok veldig forskjellig der ja hehe. Veldig godt å variere ja. Nesten så ein må det for ikkje å bli over belasta.
Takk det samme til deg skjønning. klemmen

Marianne

18.04.2016 kl.14:47

God ettermiddag til deg.

Det er du igang med et nytt sjal ja, de er flotte de sjalene dine. Kunne tenkt meg å lage et slikt sjal. Men bør vel fortsatt gjøre ferdig litt ting eg holder på med.

Nå må eg få fatt i innmat til uglene så eg får de helt ferdige også. Det skal gjøres denne uken.

Ha en fin ettermiddag

gretashobby

18.04.2016 kl.17:08

Marianne: God kveld vennen. Ja eg er det. Tusen takk for det. Eit sjal akn ein alltids begynne på sjølv om ein har mange andre ting på pinnene. Mener no eg da hihi.
Blir spennede å sjå uglene dine ferdig.
Fin kveld til deg

irene

18.04.2016 kl.18:11

Hei på deg min venn. Nok et sjal du skal trylle frem. Fine farger. Eg synes de er kjempefine sjal. Er det noe du dikter eller har du funnet oppskrift i noen hefter. Idag blir det ingen gåtur,det er så surt ute. Regn og en skikkelig haglebyge. Været forandrer seg fort,så fint som det var i helgen. Eg tenkte eg skulle feste noen tråder i kveld. Ha en fin kveld dere. Klem fra meg.

gretashobby

19.04.2016 kl.09:09

irene: Hei vennen. Tryller vel ikkje, men strikker ett par tre omgange ri ny og ne. I går kveld vart det bare to på dette. Men det var hullrad omgang og det tar tid med så amnge masker. Eg har ei grunnoppskrift, men har nok gjort litt om på den etter kvart. Den er ikkje så stor som det eg lager det blant anna.
Ja no er det nok ikkje sommervarme som venter oss den nermeste uken, slik det ser ut. Men vi får ta det som kommer. HA ein fortreffelig dag. Og siden du festet tråder i går kveld, kommer det vel nok på bloggen også snart da. klem

fruensvilje

18.04.2016 kl.22:15

deilig med fjellturer da selv om det ligger snø der oppe ennå,blir ikke så mye av det for oss fremover,for her kommer det til å gå mye i bad,godt vi skal på tur og kvile oss ))

Du har mange fine strikkeprosjekter på gang,nydelig skjerf iallefall.

ha en fin uke du også

gretashobby

19.04.2016 kl.09:06

fruensvilje: Vi har høge fjell her vet du. Snøen ligger nok lenge enno. Spesielt siden det skal bli så kaldt fremover over hele landet. Men det blir nok vår på fjellet også. JJa dere brker nok tida på badet for å sei det slik :).
Ja har det. Takk for det da.
Fin dag til deg i dag. og. Du jobber vel ikkje på badet om dagen :)

fruensvilje

19.04.2016 kl.21:09

mannen har fri fra jobb i dag og i morgen,i påvente av noe på jobben,det var jo veldig beleiligt for ham akkurat no ) så han styrer på bade i dag og i morgen,jeg jobber ikke ,prøver å holde litt rot unna beina hans så han får omrøme seg ))

gretashobby

20.04.2016 kl.08:39

fruensvilje: Det var beleilig ja. Veldig greit å få rydda opp etter kvart da. For det er no nødvendigvis at det blir rot med slikt arbeide.