Orkide og strikke krok så spennende

God morgen. I dag tenkte eg. Ikkje vits i å skrive noe innlegg, for eg har ikkje noe nytt å komme med. Men så vet eg at skriver eg ikkje noe  uten å sei fra på forhånd, ja så vert eg etterlyst. Så da blir det til at eg knoter ned noe alikevel hehe.

Eg hadde vel egentlig håpa at denne orkideen skulle vente en månad til og vel så det med å blomstre, men den har bestemt seg for å gjøre det no.

Får håpe eg klarer å få den med uten å knekke da. Mange knopper enno og den er ikkje utvokst for å si det slik. Tror eg skal flytte den i vinduet att, for eg har ikkje klart å bremse blomstringa med å sette den på bordet. HAr ein til som trurer med å blomstre snart. Ja ja, dei gjør som dei vil hehe

Her er strikkekroken min da

i går kveld var eg frostig. Så frem med tjukke labber og teppe hehe. Men det varte ikkje så lenge med teppe på da. HAr jo  det store teppet på fanget uansett. No vil eg at eg snart skal vere ferdig. Fant ut at eg måtte ha ein heil raport til i går. Så får eg ta avgjørelse når den er komen på. Heilt til høgre ligger jo det siste teppet og venter på og vokse litt også. Gleder meg til dei er ferdig alle sammen. Da blir  det ny strikk. For  dei to sokkepara og det andre nede i kurven kan jo vente eller gjøres fort ferdig hehe. 

I dag er det opplett folkens. Tenker det blir to turer ut i dag. Eg må ha meg ein tur på sykkel. Men så må  eg handle også. Og da tror eg at eg tar bilen. Blir muligens litt mye å ha på ryggen. Prøver å kjøpe bare det nødvendigste og krympe innhold i matskap og kjøl/fryser. Slik at det blir minst mulig å flytte med. Det er mange uker att enno, men eg må likevel tenke meg godt om. For eg er ein person som liker å å fulle matskap. Liker å kunne velge uten å dra på butikken altfor ofte. Men ferskvarer må ein jo ha. Har lyst på grønnskaform snart, så det spørs om eg skal lage det i dag. Eller i morra. Vi får sjå. 

Da får vi eller eg gi meg for i dag. Så skal du sjå eg har noe mer spennede å skrive om i morgen. Ikkje at eg vet om det altså, men ein veit jo aldri. HA ein flott dag

20 kommentarer

fruensvilje

10.08.2016 kl.08:39

god morgen.Vi var 2 som var frostige i går kveld skjønner eg,og jeg måtte også ha et teppe over beina,ikke rart for i dag er det 8+ og nysnø langt ned i fjella ,litt av en start på august .

Må ut og lufte meg litt eg også i dag,i går satt eg bare på baken hi hi .

Nå kommer mine orkideer i full fart også,så det er nok slik det skal være,skulle du være uheldige under flyttingen så er disse heldigvis råd å få nye ganske billig )

PS jeg bestilte meg fem 100 grams hesper med hifa 2 i går,det står da pinne nr 3,5

Nå lurer eg på om eg bestilte litt lite ? jeg ønsker å strikke meg en enkel glatt genser i str s/m er ikke sikker ,jeg strikker jo løst ,tror du det er for lite garn og hvor mange masker ville du lagt opp ?

gretashobby

10.08.2016 kl.09:12

fruensvilje: God morgen. Viss du må ha teppe over beina, da er det kaldt hehe. Du er jo så varm av deg. JA det er ikkje mye kjekt. Men neste uke skal det bli bra. Da er det skulestart. Denne sommeren har virkelig vore fraverende. Dårlig ver siden skulen slutta mer eller mindre.
Tviler at du sat på baken heile dagen hihi. Men ut må man i dag ja
Ja dei er det, så det går nok bra. Men denne fikk eg fra ei bloggvennine så det hadde vore kjekt å holdt den i live
Regner med at det er 100g grams hesper. Vet du kor mange m det er i hespen? No strikker vi veldig forskjellig. Skulle eg strikka den uten mønster bare rett opp, hadde eg nok hatt ca 250. Men det er vel for mye for deg. 220 detter i hodet på meg da. Hva er strikkefastheten foresten?

Liv V.

10.08.2016 kl.09:18

Morn. Dette var vel et greit innlegg. Du er så dreven med å blogge at noe finner du på. 😃

Orkideeane mine blomstra og. Du får sette de i ei smal høg eske så går det nok bra, får vi tru.

Var 8 gr. da eg sto opp kl. 5. Mildna vel utover dagen fordi om det er fra nord, er da tross alt sommer. Hehe.

Tenk å strikke 3 tepper på en gang...eg har ett liggande. Bli vel liggande og. Er så mye anna eg har lyst å strikke. Kanskje en gang...

Må handle eg og. Ellers ingen plana. Fin dag til deg. Klem.

gretashobby

10.08.2016 kl.09:38

Liv V.: God morgen. Hehe, må jo det hihi. Klarer jo ikkje å la vere helelr da . Kassen skal stå i bilen vår hvertfall. Så får det gå som det går. Ja det er sommer ja. Det har eg helt glemt hihi. Eg er litt sprø. Og no vil eg ha dei ferdig, slik at eg kan strikke på litt mindre ting når eg ahr flytta.
Mat må man ha. Tenker det blir litt storhandel på meg i dag. Vi får sjå. Nyt dagen du vennen. klem

Liv T gjesdal

10.08.2016 kl.09:54

Hei Det er litt av noen tepper du strikker men du strikker jo så fort at bestemmer du d.Du må ha fine dagen g rart,Ja det ble en travel dag i går men veldig kjekk,Alltid koselig å få Ruben på besøk Han har nettopp mistet fortennene så er rart å se minstemann får store nya flotte tenner,Kjenner faktisk det er vemodig og.men sånn er livet.Fikk strikket litt igår på babysettet.Idag er det ne rolig dag og imorgen skal jeg til min eldste datterAnita og klippe meg og etterpå skal jeg hente guttene så tar vi en tur til LafthusetHer er det sol så får vi se om den holder seg ut dagen,Ble litt feil idag Pilen hopper i hytt og vær,goe klem te deg.

gretashobby

10.08.2016 kl.13:22

Liv T gjesdal: Klaarer ikkje å forstå alt i dag. Men det går greit. Du får bruke deleat knappen når du skriver. Kos deg med gutta på besøk og tur til Lafthus. klem

Ellbjørg Skinderhaug

10.08.2016 kl.13:00

Den blomsten er sannelig flink, som blomstrer og minner deg på hvor fint du har hatt det i denne boligen. Den kom til helt rett tid. La den blomstre.

gretashobby

10.08.2016 kl.13:23

Ellbjørg Skinderhaug: Det var godt sagt vennen. Skal nok det ja

annebe

10.08.2016 kl.15:32

Hyggelig du tok deg bryet med å lage et innlegg da..alltid koselig med oppdateringer fra deg :)) Så flotte blomster på orkideen..du får sikkert noen nye blomster i gave når dere flytter også , så du får nyte synet av denne nå :)) Jeg har hatt med mamma en tur ut i dag..det er hyggelig når hune orker det :)) Ellers skal jeg prøve å få gått en tur etterpå ..

Kos deg med dagen videre :)) Klem <3

gretashobby

10.08.2016 kl.16:45

annebe: Så snilt av deg å sei det. Ja den er skikkelig fin. Er veldig glad i denne.
Det var kjekt å høre. Her er det ikkje ver for å gå ute no. Var ganske bra men kasldt i dag tidlig. No fossregner det att. Kos deg på tur.
Og slapp av i godstolen i kveld. Eg skal bare spise middag og så strikke tenker eg. klem <3

fruensvilje

10.08.2016 kl.16:54

det er ca 315m pr 100 gram

24m x 32 omg med pinne nr 3

Sier det deg noe ? det står att garnet er drøyt å strikke med

gretashobby

10.08.2016 kl.17:14

fruensvilje: Da ville eg målt rundt livet så vidt eg ville hatt genseren. Og så strikker du løst så da vil du nok bare få 23-24 masker på 10 cm. Så ganger du 24 m feks 7, 5 viss du vil ha den 75 cm vid over brotet.skjønner. ? Tenkte feil først for da tenkte eg med flettemønster. kanskje 180 masker passer. Hm ikkje helt enkelt. Men du får prøve deg frem

fruensvilje

10.08.2016 kl.18:25

tror du det er nok med 5 hesper da ) om ikke må eg finne et garn som passer til og ha mønster i

gretashobby

10.08.2016 kl.19:17

Det er vanskelig å svare på, men eg tror det. Men vil Ikkje å bli skutt viss det blir for lite ??

fruensvilje

10.08.2016 kl.22:49

he he ,nei du blir ikke skutt ) vi får se om jeg behøver mønster på bringa

gretashobby

11.08.2016 kl.08:09

fruensvilje: Hehe, ja du kan jo legge til litt da når du kommer så langt. Blir litt spennede dette her. Gleder meg til å sjå kossen det går

fjellgeitbundingen

10.08.2016 kl.22:51

Hei Greta, ingenting å skrive trenger ikke å være ingenting å lese :) Fint du kom innom likevel. Flink du er som får orkediene til å blomstre flere ganger. Her er de en gangs..Teppene blir herlig når de blir ferdig. Lurt å tenke seg om med maten. Går jo veldig fort til dere drar nå..

gretashobby

11.08.2016 kl.08:10

fjellgeitbundingen: HEi vennen. Så snilt sagt da. Orkdeer klarer seg veldig bra sjølv dei. Stort sett så kommer dei att mange ganger. Eg gjør ikkje noe for det. Dei styrer det sjølv.
Gleder meg veldig til teppe nr to er ferdig da. Litt leid et no hehe.
Ja må begynne å tenke litt ja.

akbhandy

11.08.2016 kl.14:33

Sjå der ja! Der blomstrer orkideen flott. Mine orkideer har ikke vært så villige til å blomstre i år. Tror kanskje de står litt for mørkt. Flotte tepper du lager. Legger du opp mange masker til slike tepper?

gretashobby

11.08.2016 kl.16:51

akbhandy: Ja det er litt gøy da. Dei må nok ha litt lys ja. Mine ska få flytte i dag tror eg. I vinduet altså
HAr lagt opp litt for mange . Det første la eg opp 400 på det vart litt langt og kanskje litt smalt før garnet tok slutt. Men det går fint å bruke det.
Dette har 350 masker. Får sjå når eg har felt det av om det er passe langt