Den nye strikke kalenderen og dens innhold

God morgen til nok en vakker men kald morgen. Gradestokken viser 0 ute. Og siden det ikkje stod p noe varme, var det bare 20 +p kjkkenet. .Satte p en liten lunk og tente to T-lys, da blir det fort frokost varme. Og varmt nok blir det utover dagen. Sola varmer jo  skikkelig inne nr den er s lav. Og er her s lenge. Deilige dager, og fortsatt er det visst slik stort ett over hele landet og det er jo kjekt. 

I gr strikket eg mer enn eg har gjort siden vi flyttet. Det skulle jo ikkje s mye til da. Men eg sat vel stort sett iro etter kl 19 i gr. Nesten for mye hehe. Utover dagen i gr s kjente eg mer og mer at det var leeenge siden eg hadde hatt skikkelig trening. Syntest at treninga var ganske slapp i gr, men jammen var det nok ja. I dag har eg eller kjenner eg at eg har musklatur bde i armer, mage, nakke og rygg. Men det er bare gangsperre og da er det bare godt. Nesten hehe

Koste meg med den nye strikke kalenderen ogs da. Veldig grei plass notere ting i ja. Og der var flere ting eg kan tenke med lage. tok bilde av noe men ikkje alt

Desse skal eg lage

Desse skal eg definitivt lage

Desse og eit anna par med hjerter p tror eg at eg vil lage

Denne vil eg lage, men i ensfarga tenkte eg

Mulig der er mer ogs. Men det fr vre nok reklame for Bitta si bok i dag hehe. 

Det er veldig detaljerte oppskrifter. Egentlig i meste laget for meg, for det blir s mye lesning. Men fr det nok til etter hvert. Eg regner med at eg kommer til g opp pinnestrrelse og muligens garn p dei fleste, men det ser eg. Men forelpig mangler eg nok garn til det meste. Kasnkje eg har til votter. Fr sj. Men det blir nok garn handel etter hvert ja.

Hadde veldig trivelig besk i gr av barndoms vennina mi. Ho bor i Oslo for tida. Og reiser rundt i verden som ambulerende ambasade sekretr. Ho er nett kommet heim fra Kabul der ho har vrt ein mnda. Skal vre i Norge ei lita stund no. Kjekt at ho hadde anledning til beske oss. Koste oss masse og skravla. Kjekt f vist frem vr nye heim. 

I morgen blir det nok ikkje tidlig blogging. Men vi regner med at eg stikker innom. I dag skal eg gjre litt vanlig husarbeide ei stund og s lurte eg p prve steikovnen. Det einaste den har blitt brukt til er stike ferdig pizza. Slikt gr jo ikkje and. Fr sj om lysten fortsatt er der nr eg har vrt p badet og kledd meg for dagen. 

nsker dere ein fin dag

14 kommentarer

venkesstrikk

05.10.2016 kl.08:37

De hvite pulsvantene likte jeg. Nydelig ver her ogs. Nesten s en ikke tror det mr en vkner opp til nok en soldag, men meldingene viser sol i dagevis. Lover bra for frihelg:)

gretashobby

05.10.2016 kl.09:36

venkesstrikk: Ja dei skal definitivt prves. Det lover bra ja.

taoisme

05.10.2016 kl.08:44

Lekre sokker!

gretashobby

05.10.2016 kl.09:36

taoisme: Gleder meg til prve dem ja

Ellbjrg Skinderhaug

05.10.2016 kl.15:17

Der har du nok ftt deg ei nyttig bok. Noe kan strikkes av " restegarn" og elles er det alltid trivelig og handle nytt garn--. Kjpte tre nster Ola sokkegarn p Coopen i dag. Var tom for vanlige stvelsokker i kofferten . Elles har jeg et par naturhvite jentesokker med blondestrikk p pinnene.sat p verandaen i flere timer i dag. Nydelig hst.

gretashobby

05.10.2016 kl.21:14

Ellbjrg Skinderhaug: Tror den ikkje er dum den der nei. HAr strikket noen par av det garnet for noen r siden. Gode sokker har eg hrt. Ikkje favoritt garn strikke av, men ikkje det verste heller.
Det hres lekkert ut. HAr veldig lite restegarn. S eg m nok kjpe meg litt mer etter hvert. Gleder meg til ein runde p garnbutikken. Hres deilig ut. Har ikkje hatt tid til sitte ute. Men det blste litt da vi gjekk ute mellom bil og diverse steder. Herlig hst er det ja

Hekleri og Ra

05.10.2016 kl.18:41

Boka var tydeligvis bra da ;-) Gleder meg til se resultatene etter hvert! Ha en flott dag med besk!

gretashobby

05.10.2016 kl.21:15

Hekleri og Ra: Den er ikkje drlig. S fr vi sj nr eg tar ftt p noe av dette. Takk vi koser oss vi. Ha ein fin kveld vennen. klem

05.10.2016 kl.21:26

Grattulerer med vel oversttt.

Mvh.

Gubben t Ann-Kristin

gretashobby

05.10.2016 kl.21:30

Anonym: Hehe, takk men du husker nok feil. Du er to dager for tidlig ute. Men nr var det det du ahdde bursdag? Det var no i starten av oktober det og?

fruensvilje

06.10.2016 kl.08:32

god morgen ) ja det er helt bl himmel og i lpet av ettermiddagen fr vi sol ) og det nyter eg,minus 0 her i dag,og mer kvitt en tidligere,ja ja jeg liker no dette bedre en regn og mildvr da.

N trodde eg du hadde tryllet fram dei flotte sokkane hi hi ,utrolig flotte var dei s skjnner godt att du vil strikke dem ) den strikkekalenderen hres flott ut,kanskje noe nske seg selv hi hi .

som du bor mere sentralt s trenger du nok ikke s store garnlager som tidligere,men kjekt ha noe liggande om du plutselig skulle finne p ta opp igjen trden med flere strikk i gangen hi hi ) n har jeg faktisk 4 strikk i sving ) og det er ulikt meg

gretashobby

06.10.2016 kl.13:45

fruensvilje: God etter middag :). Sola kom vel litt over 8 her i dag. Det er eit nydelig vr for rstiden s ingen kan klage no. Er bare nyte og det skal visst vare. Vinteren kan bli streng s vi fr bare samle krefter til den.
N nei, eg har ikkje strikket dem enno. Men kanskje snart.
Du har flere poeng der. Trenger ikkje slike store garnlager lengre. Men litt m eg ha. For eg kan aldri skjnne at eg bare kan ha ett strikk, sjlv om ndet ser ut for at det blir mindre strikking hehe.
Da har du meg. Eg har to igjen i kurven eg. hehe

mimouna

07.10.2016 kl.12:05

Det er en flott hst vi har i r! Mye fint i den strikkekalenderen, kjekt bla og planlegge. :)

gretashobby

07.10.2016 kl.13:04

mimouna: Ja det er det virkelig. Og ekstra kjekt at det er fint over alt da. Skal kose meg litt med denne. Men knerten ville ikkje ha slike votter, s da blir dei strkne av lista.

56, Hyanger